යාපනේ දෙමළ දැරියක් තම වර්ගයාගේම පිරිසක් විසින් සමුහ දුෂණයකට ලක්කොට මරා දමා දැනට සති කීපයක් ඉක්ම ගොස් තිබීම එම මරණය අමතක කර දැමීමට හේතුවක් නොවේ. විද්යාගේ මරණය එසැනින්ම උතුරේ පමණක් නොව දකුණේ සිංහල සමාජයේද හදකම්පා කරවන මරණයක් විණි. මේ අපරාධයේ සාහසිකත්වයට එරෙහිව උපරිම දඩුවම් දීමට හෝ දඩුවම් ඉල්ලා බලපෑම් කිරීමට, අවශ්ය සමාජ මතයක් ගොඩනැගීමට අපරාධ කරුවාගේ ජාතිය අප අදාළ කරගත යුතු නොවේ. මන්ද කවුරු කළත් මේවා නොවිය යුතු සාපරාදී අපරාධ වන නිසාය. එහෙත් විද්යාගේ මරණය අපට කියාදෙන එක්තරා පාඩමක් තිබේ.එනම් තමා හැර අන් සියල්ලම දුෂණයට ලක්වී ඇතැයි ක්රමගත සම්ප්රධායට එරෙහිව නිරන්තර හඬ නගන විකල්ප ගෝත්රයේ විශ්ව සාධාරණවාදී මුහුණුවර මේ මරණයෙන් නිරුවත් වීමයි. එදා විද්යා ගේ මරණය සිංහල පිරිසක් අතින් වුණේ නම් අදටත් දකුණේ සමස්ත සිංහල ජනවර්ගයාටම එරෙහි ව NGO ඝට්ටබියන්ගේ පඩුපුල් අසුන් රත්වීමේ තරම බලාගන්නට තිබුණි. එසේ විණි නම් කොටුව දුම්රියපොළ මෙන්ම අලුත් කඩේ උසාවි සංකීර්ණයද බදු ගෙන සති කීපයක් උද්ඝෝෂණය කරමින් පෙළපාලි යමින්,පෙත්සම් අත්සන් කරමින්, කවි ලියමින්, ඩොලර් කීපයක් උපයා ගැනීමට මේ මරණය සැණකෙළියක් කරගන්නා අයුරු බලන්නට තිබිණි.
යාපනේ දෙමළ දැරියක් තම වර්ගයාගේම පිරිසක් විසින් සමුහ දුෂණයකට ලක්කොට මරා දමා දැනට සති කීපයක් ඉක්ම ගොස් තිබීම එම මරණය අමතක කර දැමීමට හේතුවක් නොවේ. විද්යාගේ මරණය එසැනින්ම උතුරේ පමණක් නොව දකුණේ සිංහල සමාජයේද හදකම්පා කරවන මරණයක් විණි. මේ අපරාධයේ සාහසිකත්වයට එරෙහිව උපරිම දඩුවම් දීමට හෝ දඩුවම් ඉල්ලා බලපෑම් කිරීමට, අවශ්ය සමාජ මතයක් ගොඩනැගීමට අපරාධ කරුවාගේ ජාතිය අප අදාළ කරගත යුතු නොවේ. මන්ද කවුරු කළත් මේවා නොවිය යුතු සාපරාදී අපරාධ වන නිසාය. එහෙත් විද්යාගේ මරණය අපට කියාදෙන එක්තරා පාඩමක් තිබේ.එනම් තමා හැර අන් සියල්ලම දුෂණයට ලක්වී ඇතැයි ක්රමගත සම්ප්රධායට එරෙහිව නිරන්තර හඬ නගන විකල්ප ගෝත්රයේ විශ්ව සාධාරණවාදී මුහුණුවර මේ මරණයෙන් නිරුවත් වීමයි. එදා විද්යා ගේ මරණය සිංහල පිරිසක් අතින් වුණේ නම් අදටත් දකුණේ සමස්ත සිංහල ජනවර්ගයාටම එරෙහි ව NGO ඝට්ටබියන්ගේ පඩුපුල් අසුන් රත්වීමේ තරම බලාගන්නට තිබුණි. එසේ විණි නම් කොටුව දුම්රියපොළ මෙන්ම අලුත් කඩේ උසාවි සංකීර්ණයද බදු ගෙන සති කීපයක් උද්ඝෝෂණය කරමින් පෙළපාලි යමින්,පෙත්සම් අත්සන් කරමින්, කවි ලියමින්, ඩොලර් කීපයක් උපයා ගැනීමට මේ මරණය සැණකෙළියක් කරගන්නා අයුරු බලන්නට තිබිණි.නමුත් මේ අපරාධය කර තිබෙන්නේ දෙමළ ජන වර්ගයයෙම පිරිසක් නිසා දැන් අපට මේ ක්ෂේමාලාපකයින්ගේ හදකකියන දෙමළ මානවවාදයේ තරම දකින්නට නොලැබුණි. මේ මෑතක සීගිරියේ කැඩපත් පවුර කුරුටු ගෑ වරදට උදයාට දුන් දඩුවමට එරෙහිව (දූෂණය කොට නොවේ) මේ විකල්ප නඩය දගලපු දැගලිල්ල සයිබර් අවකාශයේ සැරිසරන්නන්ට අමුතක් නොවේ . ශෝක කවිද වීරෝධාකල්ප කවිද,සයිබර් පෙත්සම්ද, අත්සන් එකතු කරන නාඩගම්ද අඩුවක් නොවිණි. ඒත් විද්යාගේ මරණයේ අපරාධකරුවන් තම හනුහරේම වැඩක් නිසා මේ NGO ඝට්ටබින්ගේ කවි උල්පත් සිදීගොස් තිබේ. අත්සන්ද පෙත්සම්ද නැත.ඈ වෙනුවෙන් වචනයක් ලියුවේද සිංහල සංස්කෘතික විඥානයයි.
මෙයින් පෙන්නේ ඔවුන්ගේ විරෝධය ගොඩනැගෙන්නේ මේ සාහසික සිදුවී වලට නොව සිංහල සමාජය කෙරෙහි පරවේනිගත රෝගයක් බදුව වැළදී තිබෙන වෙනත් වෙයිරයක් නිසා බවයි. මේ ඝට්ටබියන් ඉන්නේ සැකකරුවන් අල්ලා නීතිය ක්රියාත්මක කළ පොලීසිය පැත්තේද ? නොඑසේ නම් නීතිය ක්රියාවට නැගීමට තිබෙන ව්යවස්ථාපිත ආයතනයන්ට ගල්ගැසූ දෙමළ ජනයා සමගද යන්න අදටත් පැහැදිලි නැත.
මෙපමණ අපරාධයක් වී තිබිය දීත් මේ NGO ඝට්ටබියන් ප්රමුක විකල්ප නඩයේ තක්කඩි කලේ මේ අපරාධය කළ අයට උපරිම දඩුවම් ඉල්ලා හඬනැගීම නොව මේ දුෂකයා මහින්දගේ මිනිහෙක් කියා ව්යාජ පුවතක් සමාජ ගත කිරීමයි. නමුත් ඇත්ත කුමක්ද ? ඒ පුද්ගලයා ප්ලොට් සංවිධානයේ ක්රියාකාරී සාමාජිකයෙක් වශයෙන් සිට පසුව විදේශගතව ස්විස්ටර්ලන්තයයේ වෙසෙන්නෙකි. ඔහුගේ ඡායාරූප යොදාගෙන ගෙනගිය මේ සහාසික ව්යාජ පුවත ගැන නිවැරදි කිරීමක් ඔහුගේ FB ගිණුමේද තිබුණි.
විද්යා සමුහ දුෂණයට ලක්කොට මරා දැමීම පවා දේශපාලන අරමුණක් දක්වා ලඝුකොට ඉන් වාසිලබා ගන්න බලන්නේ නම් ඔවුන්ද මේ දුෂකයෝ තරමට ම දුෂකයෝය හා තක්කඩියෝ නිසාය. මනුෂ්ය ජිවිත ඔවුන්ට එතරම්ම සරලය. ඊට අමිල වටිනාකමක් දෙන්නේ නම් ඒ සිංහලයකු අතින් එවැනි අපරාධයක් වුනදාට පමණය. එසේ නම් මේ නරුමයන්ට විද්යා අදත් වීරවරියකි. දුෂකයා දෙමල වීම නිසා ඇගෙ මෘත ක්ලේබරය ඔවුන්ට හරිහැටි විකුණන්නට නොහැකි විය. විකල්ප මුහුණුවරින් එන මේ ත්රාඩ දේශපාලනයට විරුද්ධ වන්නය.
රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමි
- යුතුකම සංවාද කවය-
යාපනේ දෙමළ දැරියක් තම වර්ගයාගේම පිරිසක් විසින් සමුහ දුෂණයකට ලක්කොට මරා දමා දැනට සති කීපයක් ඉක්ම ගොස් තිබීම එම මරණය අමතක කර දැමීමට හේතුවක් නොවේ. විද්යාගේ මරණය එසැනින්ම උතුරේ පමණක් නොව දකුණේ සිංහල සමාජයේද හදකම්පා කරවන මරණයක් විණි. මේ අපරාධයේ සාහසිකත්වයට එරෙහිව උපරිම දඩුවම් දීමට හෝ දඩුවම් ඉල්ලා බලපෑම් කිරීමට, අවශ්ය සමාජ මතයක් ගොඩනැගීමට අපරාධ කරුවාගේ ජාතිය අප අදාළ කරගත යුතු නොවේ. මන්ද කවුරු කළත් මේවා නොවිය යුතු සාපරාදී අපරාධ වන නිසාය. එහෙත් විද්යාගේ මරණය අපට කියාදෙන එක්තරා පාඩමක් තිබේ.එනම් තමා හැර අන් සියල්ලම දුෂණයට ලක්වී ඇතැයි ක්රමගත සම්ප්රධායට එරෙහිව නිරන්තර හඬ නගන විකල්ප ගෝත්රයේ විශ්ව සාධාරණවාදී මුහුණුවර මේ මරණයෙන් නිරුවත් වීමයි. එදා විද්යා ගේ මරණය සිංහල පිරිසක් අතින් වුණේ නම් අදටත් දකුණේ සමස්ත සිංහල ජනවර්ගයාටම එරෙහි ව NGO ඝට්ටබියන්ගේ පඩුපුල් අසුන් රත්වීමේ තරම බලාගන්නට තිබුණි. එසේ විණි නම් කොටුව දුම්රියපොළ මෙන්ම අලුත් කඩේ උසාවි සංකීර්ණයද බදු ගෙන සති කීපයක් උද්ඝෝෂණය කරමින් පෙළපාලි යමින්,පෙත්සම් අත්සන් කරමින්, කවි ලියමින්, ඩොලර් කීපයක් උපයා ගැනීමට මේ මරණය සැණකෙළියක් කරගන්නා අයුරු බලන්නට තිබිණි.නමුත් මේ අපරාධය කර තිබෙන්නේ දෙමළ ජන වර්ගයයෙම පිරිසක් නිසා දැන් අපට මේ ක්ෂේමාලාපකයින්ගේ හදකකියන දෙමළ මානවවාදයේ තරම දකින්නට නොලැබුණි. මේ මෑතක සීගිරියේ කැඩපත් පවුර කුරුටු ගෑ වරදට උදයාට දුන් දඩුවමට එරෙහිව (දූෂණය කොට නොවේ) මේ විකල්ප නඩය දගලපු දැගලිල්ල සයිබර් අවකාශයේ සැරිසරන්නන්ට අමුතක් නොවේ . ශෝක කවිද වීරෝධාකල්ප කවිද,සයිබර් පෙත්සම්ද, අත්සන් එකතු කරන නාඩගම්ද අඩුවක් නොවිණි. ඒත් විද්යාගේ මරණයේ අපරාධකරුවන් තම හනුහරේම වැඩක් නිසා මේ NGO ඝට්ටබින්ගේ කවි උල්පත් සිදීගොස් තිබේ. අත්සන්ද පෙත්සම්ද නැත.ඈ වෙනුවෙන් වචනයක් ලියුවේද සිංහල සංස්කෘතික විඥානයයි.
මෙයින් පෙන්නේ ඔවුන්ගේ විරෝධය ගොඩනැගෙන්නේ මේ සාහසික සිදුවී වලට නොව සිංහල සමාජය කෙරෙහි පරවේනිගත රෝගයක් බදුව වැළදී තිබෙන වෙනත් වෙයිරයක් නිසා බවයි. මේ ඝට්ටබියන් ඉන්නේ සැකකරුවන් අල්ලා නීතිය ක්රියාත්මක කළ පොලීසිය පැත්තේද ? නොඑසේ නම් නීතිය ක්රියාවට නැගීමට තිබෙන ව්යවස්ථාපිත ආයතනයන්ට ගල්ගැසූ දෙමළ ජනයා සමගද යන්න අදටත් පැහැදිලි නැත.
මෙපමණ අපරාධයක් වී තිබිය දීත් මේ NGO ඝට්ටබියන් ප්රමුක විකල්ප නඩයේ තක්කඩි කලේ මේ අපරාධය කළ අයට උපරිම දඩුවම් ඉල්ලා හඬනැගීම නොව මේ දුෂකයා මහින්දගේ මිනිහෙක් කියා ව්යාජ පුවතක් සමාජ ගත කිරීමයි. නමුත් ඇත්ත කුමක්ද ? ඒ පුද්ගලයා ප්ලොට් සංවිධානයේ ක්රියාකාරී සාමාජිකයෙක් වශයෙන් සිට පසුව විදේශගතව ස්විස්ටර්ලන්තයයේ වෙසෙන්නෙකි. ඔහුගේ ඡායාරූප යොදාගෙන ගෙනගිය මේ සහාසික ව්යාජ පුවත ගැන නිවැරදි කිරීමක් ඔහුගේ FB ගිණුමේද තිබුණි.
විද්යා සමුහ දුෂණයට ලක්කොට මරා දැමීම පවා දේශපාලන අරමුණක් දක්වා ලඝුකොට ඉන් වාසිලබා ගන්න බලන්නේ නම් ඔවුන්ද මේ දුෂකයෝ තරමට ම දුෂකයෝය හා තක්කඩියෝ නිසාය. මනුෂ්ය ජිවිත ඔවුන්ට එතරම්ම සරලය. ඊට අමිල වටිනාකමක් දෙන්නේ නම් ඒ සිංහලයකු අතින් එවැනි අපරාධයක් වුනදාට පමණය. එසේ නම් මේ නරුමයන්ට විද්යා අදත් වීරවරියකි. දුෂකයා දෙමල වීම නිසා ඇගෙ මෘත ක්ලේබරය ඔවුන්ට හරිහැටි විකුණන්නට නොහැකි විය. විකල්ප මුහුණුවරින් එන මේ ත්රාඩ දේශපාලනයට විරුද්ධ වන්නය.
රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමි
- යුතුකම සංවාද කවය-
www.yuthukama.com
0 comments :
ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .