7/17/2015

මහින්ද විශ්‍රාම ගැන්විය යුතුද ?

කතෘ:යුතුකම     7/17/2015   2 comments

-රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමි-
 
මහින්ද රාජපක්‍ෂට නමයෝජනා දීමට පෙරත් ඉන් පසුවත් මෙරට NGO ඝට්ටබියන්ද අනෙකුත් දේශපාලන පක්ෂවල අයද දිවමතුරක් සේ කියන දෙය නම් මහින්ද දැන් මැදමුලනට වී විශ්‍රාම සුවයෙන් කල්ගත කලයුතු බවයි.ඒ සඳහා ඔවුන් ගෙනෙන තර්කයක් වන්නේ මහින්ද දැරිය යුතු සියලු තනතුරු දරා තිබීම සහ ජනතාව ඡන්දයකින් පරාජය කොට ගෙදර යවාතිබීමයි. එක්වරක් පැරදුන පමණින් මොවුන් මහින්දට දේශපාලනය අකැප භාවිතයක් කියන්නේ කුමන පදනමක් ඇතුවද? ප්‍රජාතරන්ත්‍රවාදය,දේශපාලනය කිරීමේ අයිතිය, මත දැරීමේ අයිතිය, මානව හිමිකම්. අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් හඬතලන ඊනියා සංවිධාන පවා මේ කාරණය මන්ත්‍රයක් සේ ජප කළහ. මහින්ද විශ්‍රාම සුවයක් ලබාදීමට මේ අයට ඇති හදිසි උවමනවා කුමක්ද? අපේ අදහස මහින්ද නැවත දේශපාලනයට පැමිණිය යුත්තේද ඒ නිසා මයි.

මහින්ද විශ්‍රාම ගැන්වීම තීරණය කළ යුත්තේ මේ ඊනියා විකල්ප ගෝත්‍රයේ පඬියන් නොවේ. එය තීරණය කළ යුත්තේ මහින්දගේ කැමැත්ත සහ මේ රටේ පොදු ජනතාවයි. වරෙක පරාජය යනු ජයග්‍රහණයක් වෙනුවෙන් සුදානම් වීමට ලැබෙන කාලයකි. එක්වරක් පැරදීම දේශපාලනයෙන් විශ්‍රාම ගතයුතු කරුණක් නම් ලංකාවේ දේශපාලන ඉතිහාසයේ ඒ සඳහා හොදම උදාහරණ දෙන්නේ ජවිපෙ සහ එජාප නායක රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතායි. 29 වාරයක් පරද්දා විසි නමවාරයක්ම විශ්‍රාම යායුතු යයි ජනතාව අණ කළ රනිල් තවමත් අනුන්ගේ පිහිටෙන් හෝ බලය උරගා බැලීමට කුරුමානම් අල්ලයි. එක වරක් පැරදුන මහින්ද දේශපාලනයෙන් කොහෙත්ම විශ්‍රාම ගත යුතු නැත. මහජනතාවද ඊට කිසිසේත් ඉඩදිය යුතු නොවන්නේ අතීතයට වඩා මහින්ද රාජපක්ෂගේ භූමිකාව හෙට රටට අත්‍යවශ්‍ය බව වර්තමාන සිරිසේන හා රනිල් ඔප්පුකොට ඇති නිසාය.

රට අරාජිකත්වයේ පතුළටම කෙළවා හෝ බලය වෙනුවෙන් සක්කිලි දේශපාලනයක යෙදෙන රතන හිමි, චම්පික, අනුර, වැනි තක්කඩින්ටද විවරවිය යුත්තේ ඉතිහාසයේ කුණු බක්කිය නොව නිසැක වශයෙන්ම අපායේ දොරටුවය. දැන් ඔවුන් දේශප්‍රේමී සළු ලිහා සිංහල බෞද්ධයින්ටම හෙළුව වනමින් එජාප වේදිකාවේය. මව්බිම නැත්තම් මරණය කියූ පක්ෂයක අනුර කුමාර එජාප යොවුන් පෙරමුණේ (තිරය පිටුපස ) නායකයාය. NGO ඝට්ටබින්ගේද සුරතලාය.

ඉතිහාසය විසින් නිර්මාණය කළ වීරයා, පසුව,පෙරළා; වීරයා විසින් ඉතිහාසයක් නිර්මාණය කළේය.අනාගතයේදී, ඒ ඉතිහාසය අකා-මකා දැමීම සිදුවන පෙරනිමිති දැනටමත් ඔවුන්ගෙන් දිස්වෙමින් තිබේ.එබැවින් මහින්ද නැවතත් ඒ අරාජික හෙටට උවමනාය.

1906 උපතලද ජේ.ආර් (JR) 1938 ලංකා ජාතික සංගමයෙන් දේශපාලනයට පිවිසෙන්නේ වයස අවු 32දීය.
1940 කොළඹ මහනගර සභා මන්ත්‍රී ධූරයකට පත් වනවිට ඔහුගේ වයස අවු 34 කි.

1906 උපත ලැබූ JR ව්‍යවස්ථාදායකයේ ඡන්දයෙන් ජනාධිපති වුයේ 1978 දී වයස 72 දීය.

JR මහජනඡන්දයෙන් ජනාධිපති වුයේ 1982 දී වයස අවරුදු 76 දීය.

JR විශ්‍රාම ගියේ 1989 වයස අවු 83 දීය!

මහින්දට තවම වයස 69 කි. JR ජනපති වූ වයසට වසර 03කුත් බාලය. අනික රට බේරාගත් නායකයාය.

සිරිමාවෝ වයස 84 දීත් රෝද පුටුවෙන් මරණ මංචකයට යනතුරු ලංකාවේ අගමැති තනතුර දැරුවාය!

අවු 24 දී දේශපාලනයට පැමිණි, රටබේරාගත් නායකයා අවු 69 න් දේශපාලනයෙන් විශ්‍රාම යැවිය යුතු නැත.

ඔහු සැබෑ නායකයකු බව දැනෙන්නේ පෙන්දන් ජනාධිපති වූ විටය.

-රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමි
යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com

,

ඔබේ අදහස මෙතන ලියන්න...

ඔබේ ෆේස්බුක් ගිණුම භාවිතයෙන් මෙතනින් අදහස් පළ කරන්න.

2 comments :

  1. යහ පාලන පිලෙහි හා මහින්ද පිලෙහි බෙදුම් රේකාව දැන් හොදින් පැහැදිලිය. බටහිර සංස්කෘතිය විසින් බෙලහින කරන ලද පුරුශ ලිංගය ඇත්තන් හා ආත්මාර්තය හා ලාභ ප්‍රරයොජනයට වඩා වෙනත් දහමක් නැත්තන් මෙන්ම හරි හැටි වෙන්න යන දෙය නොදන්නා යම් මද්යස්ත පිරිසක්ද ඔය යහ පාලන ගොඩේ ඇත. ඔය කියපු තුන්වන කොටසෙ ඇස් අරවන්න පුලුවන්නම් ජයග්‍රහනය පෙනෙන මානයෙය...

    ReplyDelete
  2. //ඔහු සැබෑ නායකයකු බව දැනෙන්නේ පෙන්දන් ජනාධිපති වූ විටය.//මීටත් වඩා සරල පැහැදිලි කිරීමක් තියෙන්න බැ

    ReplyDelete

ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .

කිණිහිරය

හීන් සැරය

කෙටි සටහන්

මාධ්‍ය ගබඩාව

ප්‍රවර්ග

1505 2015 BBS NGO Theory අනගාරික ධර්මපාල අනුර කුමාර අමරසේකර ආචාර්ය දයාන් ජයතිලක ආමන්ඩ් ද සූසා ඉන්දු ලංකා ඊළාම් ඊළාම්වාදී එජාප කවි කවි විචාර කාලය කෙටි කතා ගම්මන්පිල ගැමුණු චම්පික චිත්‍රපට විචාර චින්තනය ජනපතිවරණය ජනාධිපතිවරණය ජයග්‍රහණය ජවිපෙ ජාතික බලවේග ජාතිකවාදය ජාතිය ජිනීවා තිස්‌ස තී‍්‍ර රෝද රථ ත්‍රීකුණාමලයේ ආනන්ද දකුණු අප‍්‍රිකානු දහතුන දේශපාලන නසරිස්‌තානය නිදහස නෝනිස් පොත් ප්‍රකාශකයන් පොදු අපේක්‍ෂයා බම්බුව බලු කතා බුදු දහම බෙංගමුවේ නාලක බෙදුම්වාදය බෙදුම්වාදී බෞද්ධයා භාෂාව මරක්කල මහ නාහිමි මහින්ද මහින්ද රනිල් මානව හිමිකම් මුස්‌ලිම් මෛත්‍රිපාල යටත්විජිතකරණය රණ විරුවා රනිල් වික්‍රමසිංහ රන් කරඬුව රාජතාන්ත්‍රික රාජපක්‍ෂ ලේකම් වහාබ් විජේවීර විධායක බලය විමුක්ති වනිගසේකර වෙනස සැපද සංගීතය සජින් සමාජ විචාර සරච්චන්ද්‍ර සාහිත්‍ය හා විචාර සිංහල සිංහල බුද්ධාගම සීපා ස්වර්ණ පුස්තක හෙළ උරුමය

පාඨක අදහස්

© 2014 www.yuthukama.com