7/08/2015

ජවිපේ චුයින්ගම් දේශපාලනයට රට නසන්න ඉඩ නොදෙන්න

කතෘ:යුතුකම     7/08/2015   1 comment

ජවිපයේ දේශපාලන ගොදුරු බිම මහින්ද යට‍‍තේ අහෝසි වී යාම එම පක්‍ෂය මහින්දට විරෝධය දැක් වීමේ ප්‍රධාන අරමුණයි. ජවිපය බබ්බු නොවේ. මේ මග ම ගොස් දියුණු වූ මැලේසියාව හා තවත් නැගෙනහිර ආසියානු රටවල් ජවිපය දැක තිබේ. ඒ නිසා ම දැවැන්ත යටිතල සංවර්ධනයක් තුළින් මහින්ද ශ්‍රි ලංකාව ඉහළ මධ්‍ය ආදායම් ලබන රටක් බවට පත් කිරීමට යන ගමන පිළිබඳ ජවිපය සෑහෙන කණස්සල්නේ පසු වූවේ ය. ඔවුන් සිතුවේ එවැනි අවස්ථාවක දී ජන සමාජය ආර්ථික ව සවිබල ගැන් වී තමාගේ ඡන්ද පදනම අහෝසි වී යාමේ අනතුරක් ඒ තුළ පවතින බව ය.

සීනිබෝල රසැති විරෝධාකල්ප අදහස්වලට වහා ආකර්ෂණීය වීමේ අනතුර වියවුල් සහිත වත්මන් ලෝකයෙහි ජනප්‍රිය ප්‍රවණතාවකි. එහෙත් මේ රැවටිල්ල තුළින් වන විනාශය දැනෙන්ට ගන්නේ සියල්ල සිදු වී අවසන් වූ පසුව ය. ඇතැම් දේශපාලන මතවාද කරින් ගත් රූපවාහිනි චැනලයන් ද යන්නේ මේ මගම ය. බලන්න සිරස රූපවාහිනිය කොළඹ පෝර්ට් සිටියට එරෙහි ව එවකට රැගෙන ගිය භාවාතිශය විරෝධය හා පසුව සතියෙන් දෙකෙන් එය වෙනස් වී එය ප්‍රවර්ධනය කරන තැනට මෙම මාධ්‍ය සංවිධානය ම පත් වූ ආකාරය. අප විස්වාස කළ යුත්තේ ඒ සිරස ද මේ සිරස ද?

වත්මන් ජවිපයේ වන් කාබාසිනියාකාර මානසිකත්වයක් එහි නිර්මාතෘ වූ රෝහන විජේවීර වැනි එවක ජවිප නායකයින්ට නොතිබූ බව ද අවධාරණය කළ යුතු ය. ඔවුන් සමාජවාදී ප්‍රතිපත්ති මත ක්‍රියාත්මක වූ අතිශය දේශමාමක පිරිසකි. එහෙත් විජේවීරගෙන් පසු එන්න එන්න ම ජවිපය අධිරාජ්‍යවාදී කුමන්ත්‍රනවලවල අතකොළු බවට පත් වූවේ ය. වත්මන් ජවිපය අව ම වශයෙන් සමාජවාදී ලෝකය ඇසුරු කරන හා විස්වාස කරන මහින්ද පන්නා හැර ධනවාදි, අධිරාජ්‍යවාදී අන්ත දක්‍ෂිණාංශික රනිල්ගේ එජාපයට අනියමින් සහාය දෙන්නේ මේ පදනමින් ය.

ජවිපයේ මෙම තත්වය ඔවුන්ගේ දේශපාලන උපක්‍රම යාවත් කාලීන කිරීම පිළිබඳ ප්‍රශ්නයකි. ජවිපය ‍තෝරා ගත යුතු වූයේ තම ඡන්ද දායකයා සදාකල් දිළිඳු තත්වයේ තබා ගනිමින් ඔහුගේ ගැටළු තම ඡන්දය බවට පත්කර ගැනීම නොව, වෙනස් වන සමාජ ආර්ථික පරිසරයට අනුව තම දේශපාලන ප්‍රතිපත්ති සකස් කර ගැනීම ය.

අප මීට පෙරත් ලියා තිබෙන පරිදි ජවිපය රටේ බඩගින්නට දෙන්නේ චුයින්ගම ය. චුයින්ගමයෙන් දිව රසවත් කළ ද බඩ පිරෙන්නේ නැත. අවසානයේ සිදු වන්නේ අම්ලපිත්තය හෙවත් ගැස්ටරයිසිස් වැළඳී රට ලෙඩා දුකා වීම ය. දැනටමත් ජවිපය මේ රටට අම්ලපිත්තය සාදා අවසන් ය. විශ්වවිද්‍යාල පද්ධතිය- සිසුවාගේ සිට ගුරුවරයා දක්වා- යුතුකම් නොකර තම අයිතිවාසිකම් පමණක් ලබන විනාශකාරී මානසිකත්වයට පත් කළේ ජවිපය විසින් ය. එකී ආකල්පයෙහි සිටින සිසුවා ද ගුරුවරයා ද තම භූමිකාව විසින් ඉල්ලා සිටින බරින් තම යුතු කම ඉටු කරන්නේ නැත. උද්ඝෝෂණ වැනි දෙය හරහා ජවිපය කළේ ප්‍රශ්න විසඳනවා වෙනුවට ප්‍රශ්න පෙන්වා තම බලය ඒකරාශී කරගැනීම පමණි. මෑත ඉතිහාසය තුළ රට තුළ ද ඔවුන් එය කරමින් සිටිනු පෙනේ. ජවිපය ආණ්ඩු පිහිටුවීමට උදව් කළ ද ඇමති ධූර නොගන්නේ අන් හේතුවක් නිසා නොව, ප්‍රායෝගික ව වැඩ කිරීමට තිබෙන නොහැකියාවට අමතර ව නැවතත් චුයින්ගම් තත්වයට වැටී රසවත් විරෝධාකල්ප ගී කියමින් ජනයා වැඩ සංස්කෘතියෙන් ඉවත් කරනු පිණිස ය. එවිට නිෂ්පාදය අඩාල වේ. කම්කරු අරගල වැඩි වේ. ජවිප ගොඩ සරු වේ. රට නිසරු වේ.

මහින්ද පතිරණ
-යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com

, ,

ඔබේ අදහස මෙතන ලියන්න...

ඔබේ ෆේස්බුක් ගිණුම භාවිතයෙන් මෙතනින් අදහස් පළ කරන්න.

1 comment :

  1. රටේ නැති කෙස් පැලෙන තර්ක විතර්ක ඉදිරිපත් කරමින් අනන්‍යයන් කරන දේ විවේචනය කිරීම, උපහාසයට ලක් කිරීම පමණක් ඔවුන්ගේ නායකයාගේ සිට අලුත්ම සාමාජිකයා දක්වා කළ හැකි එකම කාර්යයයි. වත්මනේදී මෙය UNPයට අදාළ කර නොගනී. එමෙන්ම සිදු වන්නේ කෙසේද කියා සිතා ගත නොහැකි වුවත් මෙහි සියල්ලන්ම අන් අයගේ සාර්ථකත්වය( පෞද්ගලික හෝ පොදු ) නොඉවසයි.
    මෙවැනි පක්ෂ රටකට කිසිදු අයුරකින් යහපතක් සිදු නොකරයි. විනම පමණක් සිදු කරයි. මෙගා ඩීල් කතා පිලිබඳ ඇති ආරංචි සත්‍ය නම් තත්වය ඉතාම හානි දායකය.

    ReplyDelete

ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .

කිණිහිරය

හීන් සැරය

කෙටි සටහන්

මාධ්‍ය ගබඩාව

ප්‍රවර්ග

1505 2015 BBS NGO Theory අනගාරික ධර්මපාල අනුර කුමාර අමරසේකර ආචාර්ය දයාන් ජයතිලක ආමන්ඩ් ද සූසා ඉන්දු ලංකා ඊළාම් ඊළාම්වාදී එජාප කවි කවි විචාර කාලය කෙටි කතා ගම්මන්පිල ගැමුණු චම්පික චිත්‍රපට විචාර චින්තනය ජනපතිවරණය ජනාධිපතිවරණය ජයග්‍රහණය ජවිපෙ ජාතික බලවේග ජාතිකවාදය ජාතිය ජිනීවා තිස්‌ස තී‍්‍ර රෝද රථ ත්‍රීකුණාමලයේ ආනන්ද දකුණු අප‍්‍රිකානු දහතුන දේශපාලන නසරිස්‌තානය නිදහස නෝනිස් පොත් ප්‍රකාශකයන් පොදු අපේක්‍ෂයා බම්බුව බලු කතා බුදු දහම බෙංගමුවේ නාලක බෙදුම්වාදය බෙදුම්වාදී බෞද්ධයා භාෂාව මරක්කල මහ නාහිමි මහින්ද මහින්ද රනිල් මානව හිමිකම් මුස්‌ලිම් මෛත්‍රිපාල යටත්විජිතකරණය රණ විරුවා රනිල් වික්‍රමසිංහ රන් කරඬුව රාජතාන්ත්‍රික රාජපක්‍ෂ ලේකම් වහාබ් විජේවීර විධායක බලය විමුක්ති වනිගසේකර වෙනස සැපද සංගීතය සජින් සමාජ විචාර සරච්චන්ද්‍ර සාහිත්‍ය හා විචාර සිංහල සිංහල බුද්ධාගම සීපා ස්වර්ණ පුස්තක හෙළ උරුමය

පාඨක අදහස්

© 2014 www.yuthukama.com