ශ්රී ලංකා රාජ්යය බහුජාතික ය, බහුආගමික ය, යන කෙප්පය මුල් වරට ප්රසිද්ධ කර තිබෙන්නේ බ්රිතාන්ය යටත්විජිත සමයේදී, හෙන්රි කැන්ඩිඩස් නමින් අන්වර්ථ නාමයකින් ලියන ලද, තක්කඩියකු ගේ ලිපි මාලාවකිනි. මේවා දේශද්රෝහී කටයුතු බව විශේෂයෙන් පැහැදිලි කළ යුතු නැත.
ජාති, කුල, ආගම් භේද ඇති කර එය ලංකා ජාතික සංගමය දක්වා වර්ධනය කළ මෙරට ඊනියා ප්රභූ දේශපාලන ජඩයන් විසින් ඉංග්රීසින් ගේ පස්ස ලෙව කමින් සිදු කරන ලද, නිවට දේශපාලනය නිසා අදටත් අප රටට හෙණ ගසමින් තිබෙන බව පෙනේ.
අප පවසන්නේ, ශ්රී ලංකා රාජ්යය බහුජාතික නැත. බහුආගමික ද නැත. එහෙත් ශ්රී ලංකා සමාජය බහුජාතික ය. බහුඅාගමික ය. අද ලෝකයේ සෑම රටකම පාහේ විවිධ ජාතිකයෝ ජීවත් වෙති. විවිධ ආගමික කණ්ඩායම් ජීවත් වෙති. එපමණකින් එකී රටවල් බහුජාතික, බහුආගමික සංකල්පයෙන් රාජ්ය පවත්වා ගෙන යන්නේ නැත. එසේ ද වුවත්, විවිධ ජාතිකයන්ට, විවිධ ආගම් ලබ්ධිකයන්ට පහසුවෙන් සහ පීඩනයෙන් තොර ව ජිවත් විය හැකි සමාජ පරිසරයක් ඒ රටවල ඇති කර තිබේ. අවශ්ය වන්නේ එය ය.
මෙහිලා එක් උදාහරණණයක් ලෙස සිංගප්පූරුව දැක්විය හැකි ය. සිංගප්පූරුවේ දෙවැනි භාෂාව ලෙස සෑම තැනකම ප්රදර්ශනය කර තිබෙන්නේ දෙමළ භාෂාව ය. එමතු ද නො ව, little India වැනි ප්රදේශ ද, සිංගප්පූරුවේ දැකිය හැකි ය. එහෙත් එරට දෙමළ ජනතාවට වෙනම පාලනයක් ඉල්ලා සිටීමේ වාතාවරණයක් සිංගප්පූරුවේ නැත.
අද ෆෙඩරල් පාලනයට අප රට ඇද ගෙන යමින් තිබෙන තක්කඩියන් ගෙන් අප අසන්නේ ප්රශ්න දෙකකි.
01. ඔබ මේ රටට සැබැවින්ම ආදරය කරන්නේ ද?
02. ඔබ බටහිර යටත්විජිතකරණයට පක්ෂ ද?
ඉහත සඳහන් ප්රථම ප්රශ්නයට සියල්ලන්ම පාහේ 'ඔව්' යනුවෙන් ද, දෙවැනි ප්රශ්නයට 'නැත' යනුවෙන් ද, පිළිතුරු දෙන බව අපි දනිමු.
එසේ උත්තර දෙන කිසිදු පුද්ගලයකුට ෆෙඩරල් සංකල්පයට එකඟ විය නො හැකි ය. ඊට හේතුව ෆෙඩරල් ක්රමය යනු, දේශද්රෝහී ලෙස, බ්රිතාන්යයන් (බටහිරයන්) විසින් කුමන්ත්ර්රණකාරී ලෙස මේ රට මත පටවන ලද මර උගුලක් වන නිසා ය.
මේ අනුව අපට එරෙහිව අවලාද නඟන නිවටයන්ට පවසා සිටින්නේ, අප ගේ ස්ථාවරය දෝෂ සහගත නම්, ලංකා ජාතික සංගමයේ ලිපි ලේඛනවල සඳහන් පහත දැක්වෙන උද්ධෘතය (හැකි නම්) සංශෝධනය කරවා ගෙන අප හා සබුද්ධික සංවාදයකට එළඹෙන ලෙසයි.
උද්ධෘතය -
'එ් අනුව 'සීහදීප' සහ 'ධම්මදීප' සංකල්පවල ආභාසය සමකාලීන බෞද්ධයන්ට පමණක් සීමා වී නො තිබුණු බව ද, එසේම දේශීය ප්රතිසංස්කරණවාදීන්, මධ්යස්ථ ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථාවාදීන්, නොදැඩි රැඩිකල්වාදීන්, වාමාංශිකයන්, බෞද්ධයන්, කෛස්ත්රවයන් යන මේ හැම කොටසකටම අයත් වූ සිංහල දේශපාලනඥයන්, සිංහල ශිෂ්ටාචාරයේ අතීත උදාරත්වයෙන් හා අඩුවැඩි වශයෙන්, සිංහල ජාතික හැගීම්වලින් පෝෂණය ලැබූ බව ද පෙනී යන්නේ ය. එසේ නම්, එදා ඔවුන් හිසින් ගෙන සිටි ලංකා ජාතික රාජ්ය සංකල්පය සුපරිශුද්ධ නොවූවකැ'යි නිගමනය කිරීම සාවද්ය නො වේ' (පිටුව - 65)
මෙයින් පැහැදිලි වන එක් දෙයක් ඇත.
ශ්රී ලංකා රාජ්යය බහුජාතික සහ බහුආගමික යයි පවසන සියලු අවස්ථාවාදී ජඩයන් ඉපදී තිබෙන්නේ හෙන්රි කැන්ඩිඩස්ට ජාතක වීමෙන් බව ය.
- කුමාර ලියනගේ
යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com
ඔබේ මනාපය රට වෙනුවෙන් කැපවුනු යුතුකම සංවාද කවයේ ෆේස්බුක් පිටුවේ ලකුණු කරන්න.
(Like us on facebook)
https://www.facebook.com/yuthukama
ජාති, කුල, ආගම් භේද ඇති කර එය ලංකා ජාතික සංගමය දක්වා වර්ධනය කළ මෙරට ඊනියා ප්රභූ දේශපාලන ජඩයන් විසින් ඉංග්රීසින් ගේ පස්ස ලෙව කමින් සිදු කරන ලද, නිවට දේශපාලනය නිසා අදටත් අප රටට හෙණ ගසමින් තිබෙන බව පෙනේ.
අප පවසන්නේ, ශ්රී ලංකා රාජ්යය බහුජාතික නැත. බහුආගමික ද නැත. එහෙත් ශ්රී ලංකා සමාජය බහුජාතික ය. බහුඅාගමික ය. අද ලෝකයේ සෑම රටකම පාහේ විවිධ ජාතිකයෝ ජීවත් වෙති. විවිධ ආගමික කණ්ඩායම් ජීවත් වෙති. එපමණකින් එකී රටවල් බහුජාතික, බහුආගමික සංකල්පයෙන් රාජ්ය පවත්වා ගෙන යන්නේ නැත. එසේ ද වුවත්, විවිධ ජාතිකයන්ට, විවිධ ආගම් ලබ්ධිකයන්ට පහසුවෙන් සහ පීඩනයෙන් තොර ව ජිවත් විය හැකි සමාජ පරිසරයක් ඒ රටවල ඇති කර තිබේ. අවශ්ය වන්නේ එය ය.
මෙහිලා එක් උදාහරණණයක් ලෙස සිංගප්පූරුව දැක්විය හැකි ය. සිංගප්පූරුවේ දෙවැනි භාෂාව ලෙස සෑම තැනකම ප්රදර්ශනය කර තිබෙන්නේ දෙමළ භාෂාව ය. එමතු ද නො ව, little India වැනි ප්රදේශ ද, සිංගප්පූරුවේ දැකිය හැකි ය. එහෙත් එරට දෙමළ ජනතාවට වෙනම පාලනයක් ඉල්ලා සිටීමේ වාතාවරණයක් සිංගප්පූරුවේ නැත.
අද ෆෙඩරල් පාලනයට අප රට ඇද ගෙන යමින් තිබෙන තක්කඩියන් ගෙන් අප අසන්නේ ප්රශ්න දෙකකි.
01. ඔබ මේ රටට සැබැවින්ම ආදරය කරන්නේ ද?
02. ඔබ බටහිර යටත්විජිතකරණයට පක්ෂ ද?
ඉහත සඳහන් ප්රථම ප්රශ්නයට සියල්ලන්ම පාහේ 'ඔව්' යනුවෙන් ද, දෙවැනි ප්රශ්නයට 'නැත' යනුවෙන් ද, පිළිතුරු දෙන බව අපි දනිමු.
එසේ උත්තර දෙන කිසිදු පුද්ගලයකුට ෆෙඩරල් සංකල්පයට එකඟ විය නො හැකි ය. ඊට හේතුව ෆෙඩරල් ක්රමය යනු, දේශද්රෝහී ලෙස, බ්රිතාන්යයන් (බටහිරයන්) විසින් කුමන්ත්ර්රණකාරී ලෙස මේ රට මත පටවන ලද මර උගුලක් වන නිසා ය.
මේ අනුව අපට එරෙහිව අවලාද නඟන නිවටයන්ට පවසා සිටින්නේ, අප ගේ ස්ථාවරය දෝෂ සහගත නම්, ලංකා ජාතික සංගමයේ ලිපි ලේඛනවල සඳහන් පහත දැක්වෙන උද්ධෘතය (හැකි නම්) සංශෝධනය කරවා ගෙන අප හා සබුද්ධික සංවාදයකට එළඹෙන ලෙසයි.
උද්ධෘතය -
'එ් අනුව 'සීහදීප' සහ 'ධම්මදීප' සංකල්පවල ආභාසය සමකාලීන බෞද්ධයන්ට පමණක් සීමා වී නො තිබුණු බව ද, එසේම දේශීය ප්රතිසංස්කරණවාදීන්, මධ්යස්ථ ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථාවාදීන්, නොදැඩි රැඩිකල්වාදීන්, වාමාංශිකයන්, බෞද්ධයන්, කෛස්ත්රවයන් යන මේ හැම කොටසකටම අයත් වූ සිංහල දේශපාලනඥයන්, සිංහල ශිෂ්ටාචාරයේ අතීත උදාරත්වයෙන් හා අඩුවැඩි වශයෙන්, සිංහල ජාතික හැගීම්වලින් පෝෂණය ලැබූ බව ද පෙනී යන්නේ ය. එසේ නම්, එදා ඔවුන් හිසින් ගෙන සිටි ලංකා ජාතික රාජ්ය සංකල්පය සුපරිශුද්ධ නොවූවකැ'යි නිගමනය කිරීම සාවද්ය නො වේ' (පිටුව - 65)
මෙයින් පැහැදිලි වන එක් දෙයක් ඇත.
ශ්රී ලංකා රාජ්යය බහුජාතික සහ බහුආගමික යයි පවසන සියලු අවස්ථාවාදී ජඩයන් ඉපදී තිබෙන්නේ හෙන්රි කැන්ඩිඩස්ට ජාතක වීමෙන් බව ය.
- කුමාර ලියනගේ
යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com
ඔබේ මනාපය රට වෙනුවෙන් කැපවුනු යුතුකම සංවාද කවයේ ෆේස්බුක් පිටුවේ ලකුණු කරන්න.
(Like us on facebook)
https://www.facebook.com/yuthukama
0 comments :
ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .