5/04/2016

අලුත් පරපුරේ එකල නරි නැටුම් හා මෙකල රිලා නැටුම්

කතෘ:යුතුකම     5/04/2016   No comments

-ශිරන්ත චාමර-
අලුත් පරපුරට දැන් සනීප ද ? මේ අප සියලු දෙනා මේ දිනවල ෆෙස්බුකියේ නිතර දකින ප්‍රකාශයකි. එහෙත් මේ ප්‍රශ්නය වැරදි හා නො ඇසිය යුතු ප්‍රශ්නයකි. අලුත් පරපුරේ සිටින්නේ යහපාලනයට රැවටුණු බබ්බුන් නොවෙයි. මාධ්‍ය ඉස්සරහ කෙතරම් අසනීපයක් පෙන්නුව ද අලුත් පරපුර අද සිටින්නේ හොඳ සනිපෙනි. ඇතැම් විට උගුරට හොරා බෙහෙත් බිම නිසා ඇතිවන අසනීපයක් මිස වෙන බරපතල අසනීපයක් ඔවුන්ට නැත. ජගත් මනුවර්ණ එදා තමන් ව මේ කාලකන්නි ඩිස්නිලන්තයට බිහි කල මවට දොස් කිවේ ආවේගයෙන් කෑ ගසමිනි. එය නළුවෙකුගේ රඟපෑමකි. ඩිස්නිලන්තය බිහි කලේ මහින්ද රාජපක්ෂ නොවේ. එහෙත් ඔහු ඩිස්නිලන්තය සමග ඇති අරෝව මාධ්‍ය සාකච්ඡාව ඉදිරියේ දෙකේ පන්තියේ රංගනයක් මගින් මහින්ද පිටින් ඇරියේ ය . එදා එය නරි නාටකයක් විය. මේ නරින්ට ඇතැමුන් රැවටුණි. එහෙත් ඒ නරි නාටක අද පැවැත්වෙන අලුත් පරපුරේ මාධ්‍ය සාකච්ඡා වල නැත. අද ඇත්තේ මලගදරකට ගොස් වැඩක් පලක් නොකර තම සෝකය ලොකුවට පෙන්නීමට බුම්මා ගත් මුහුණක් ප්‍රදර්ශනය කරන බොරුකාරකයකුගේ රිලා නාටකයකි . බොරුකාරයාට මැරුණු මිනිසා ගැන ලොකු ප්‍රශ්නයක් නැතත් ඒ බව ලොකුවට පෙන්නීමට අවශ්යක ය.

අලුත් පරපුරේ මහා රැඩිකල් පොරවල් සහ ඔවුන් සමග සිටින ආචාර්යවරුන්ට ලංකාවේ ලොකු ම ප්‍රශ්නය ලෙස පෙනෙන්නේ ඔවුන් ලංකාවේ ඇතැයි කියන සිංහල බෞද්ධ ආධිපත්යරයි. ඔවුන්ගේ ශාස්ත්රීමය බසින් සිංහල බෞද්ධ හෙජමොනියයි. එසේ වුනත් ජනතාව ඉදිරියට ඇවිත් මාධ්‍ය සාකච්චා පවත්වා මේ හෙජෝමොනි බයිලා කියන්නේ කෙසේ ද ? ලොවෙත් නැති සිංහල බෞද්ධ ආධිපත්යක් පැරදවීමට යයි සිංහල ජනයා එකතුකරගන්නේ කෙසේ ද ?

සිංහල විරෝධය වසාගෙන ඒ වෙනුවට ඊනියා යහපාලනයක් හා ඊනියා ප්‍රජාතත්‍රවාදයක් මාධ්‍ය නිදහසක් ගැන කියමින් ජනතාව ඇන්දවීම අලුත් පරපුරේ හා සාධාරණ සමාජයේ ආචාර්යවරුන්ගේ නරි නාටකය විය. සාරුවා සුනිල් ලා ගෙන් මර්වින් සිල්වාලාගෙන් රට ගලවාගැනීම ෆෙස්බුකියේ හා ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ නරි නාටකය විය. මොහොමඩ් මහින්දගෙන් සිංහලකම ගලවාගැනීම චම්පිකලාගේ නරි නාටකය විය. මේ සියල්ල අවසානයේ ජනවාරි 8 නරි විප්ලවය ඇති විය.
නරි නැටුම් වලට අපේ ජනතාවගෙන් කොටසක් රැවටීමේ ප්‍රතිපලය ලෙස මෛත්රිපපාල ජයග්රරහණය කල දවසේ පටන් මේ නරින් ක්‍රමයෙන් රිලවුන් බවට පත්වුණු ආකාරය අපි දැන් විමසා බලමු.
මහින්ද රාජපක්ෂ පරාජය වුවහොත් රට කෑලි කිරීමේ නව ව්යහවස්ථාවක් සම්මත කරගැනීම සඳහා යු එන් පී ය හා ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය එක වීම අනිවාර්ය සිදු වීමක් බව අප බොහෝ දෙනෙක් ජනාවරි 8 නරි විප්ලවයට පෙර ම කීවෙමු.

එහි පළමු පියවර හැටියට ඊනියා ප්‍රජාතත්‍රවාදයේ තරම කියාපාමින් පරාජයට පත් ලක්ෂ පනස් අටක් ජනයා දේශපාලන අනාථයන් බවට පත්කරමින් චන්දයෙන් දිනු අපේක්ෂකයා චන්දයෙන් පැරදුනු පක්ෂයේ නායකත්වය සියතට ගත්තේ ය. අලුත් පරපුරේ හා ඊනියා සාධාරණ සමාජයේ න්‍යායාචාර්ය නරින් ට මේවා ලොකු ප්‍රශ්න නොවී ය. අපට දේශපාලන අනාථයන් යයි කියමින් කෝචෝක් දැමීම මගින් මේ ක්‍රියාව සමග මේ නරින්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක් එකතු විය. අද මේ පිරිස නියම දේශපාලන අනාථයන් බවට පත්ව ඇත.

ඔවුන්ට තිබු එක ම ප්‍රශ්නය වුයේ සිරිසේන ජනාධිපති තමන්ට පසුපස හරවන්නේ ද යන්න පමණකි. අගෝස්තු 17 චන්දය ආසන්නයේ මෛත්‍රීපාල පඹයකු මෙන් එහෙට මෙහෙට වැනෙමින් සිටින විට ඔවුන් ගේ ලොකුම ප්‍රශ්නය වුයේ එයයි. අවසානයේ මෛත්‍රීපාල ගේ වියරු රංගනය මොවුන්ගේ හදවත් වලට ලේ පොදක් එක කිරීමට සමත් විය. මෛත්‍රීපාල එදා මහා මැතිවරණයේදී එසේ ගේම් ගැසුයේ මහින්ද සමග නොව මහින්ද විසින් නියෝජනය කල ජනයා සමග වීම ඔවුන්ගේ ඊනියා ප්‍රජාතන්ත්රමවාදයට ප්‍රශ්නයක් නොවී ය. අලුත් පරපුර එකල සහය දුන් ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ අනුර කුමාර මේ මහා දේශපාලන ගේම බෙහෙවින් වර්ණනා කලේ ය. මෙය මහා ගේමක් නොව දේශපාලන විලිලජ්ජා නැතිකමකි. මෛත්‍රීපාල වැනි මොලේ කළදක් නැති මිනිසෙකුට ගේම් ගැසීමේ හැකියාවක් නැත. මෙවැනි දෙකේ පන්තියේ වැඩ මිට පෙර කිසිවෙකුත් කර නැත්තේ ලැජ්ජාව පිලිබඳ ප්‍රශ්නය නිසා ය. අන්තිමට නැවත වතාවක් ලක්ෂ හතලිස් හතකට කොකා පෙන්නා ජාතික ආණ්ඩුව බිහි වු අතර අගමැතිකම් විපක්ෂනායකකම් ආදී සියලු දේ ලක්ෂ හතලිස් හතෙන් පිට ඉතා සමගියෙන් බෙදා ගැනුනි. සිංහල බෞද්ද හෙජමොනිය පැරදවීමේ තීරණාත්මක කාර්යය වන මෙය හමුවේ ඊනියා ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය එතරම් වැදගත් වන්නක් නොවන බව ජනවාරි 8 අත්දැකීම් සමග අප එවකට තේරුම් ගෙන සිටි බැවින් මේවා ගැන අලුත් පරපුරෙන් හෝ හරි සාධාරණ සමාජයෙන් මොනවත් නො ඇසුවෙමු.

කෙසේ වෙතත් මෛත්‍රීපාල සිරිසේන අවසානයේ අලුත් පරපුරට හා හරි සාධාරණ සමාජයට පසුපස පෙන්නුවේ ය. ඒ කවදාද ? සාරුවා සුනිල් තමන් ලඟට ගත් දවසේ ද ? විය නොහැක. මර්වින් සිල්වා එවකටත් ආරක්ෂිතව හොදින් සුවසේ සිටි අතර හසිත මඩවල කනත්තේ සුවසේ සිටියේ ය. එවැනි තත්වයක් තුල සරුවා සුනිල් ල පමණක් ප්‍රශ්නයක් ද ? අනෙක් අතට ගෝනවල සුනිල් ට ගැහැණු දරුවකු දුෂණය කිරීම සඳහා ජනපති සමාව හා සාම විනිසුරු ත්යාඅග ලබාදීමට හේතු වු රනිල් වැනි අගමැතිවරයෙකු ම සිටින තැනක සාරුවා සුනිල් වැනි හුදු නාගරික මන්ත්රීිවරයෙක් ප්‍රශ්නයක් විය නොහැක. එසේ නම් කමල් ඉන්දික ? විය නොහැක. . මිට පෙර මෙවැනි බොහෝ දේ වලට අලුත් පරපුර උගුරට හොරා සහය දුන්නේ ය. අලුත් පරපුර වැනි සමාජය ගැන සිතන සංවිධානයක් තමන් එතෙක් සහය දුන් සිංහල බෞද්ධ හෙජමොනිය පැරදවීමේ ඒ මහා පුණ්ය කර්මයේ තවත් එක දිගුවක් ලෙස කමල් ඉන්දික ආණ්ඩුවට ගන්නා විට පුද්ගලික කොන්තරකම් ගැන හිතනවා විය නොහැක. එසේ නම් ඒ කවදා ද ?

ඒ මෛත්‍රීපාල සිරිසේන සිංහල බෞද්ධ කතා කීමට පටන් ගත් දවසේ සිට ය. සිංහල බෞද්ධ හෙජෝමොනියක් පැරදවීමට පැමිණි පිරිසට මේවා ඉවසිය හැකි ද ? හෙජෝමොනිකාරයන් මෛත්‍රීපාලව තීරණාත්මක ලෙස ප්‍රතික්ෂේප කලේ මේ සමග ය. එතෙක් කල් දේශපාලනයේ සිටින බොහෝ දෙනා තේරුම් ගෙන සිටි මෛත්රිපාලගේ විකට චරිතය ඔවුන්ට විකට චරිතයක් වුයේ එදා සිට ය. බයියන් හම ගැසීමට ගෙනා එකා බයියෙකු වන විට ඉවසිය හැකි ද ? මේ සමග ම බොරු මධ්‍යස්ථකමක් පෙන්වන අතර උගුරට හොරා සහය දීමට ඉතුරු වී තිබු එක ම පිදුරු ගස ද ඔවුන්ට නැති වී ඇත.
අද ආණ්ඩුව කරන සියලු දේට වගකිව යුත්තේ අද රිලවුන් බවට පත්ව ඇති මේ නරින් ය. ලංකාවේ ඓතිහාසික ව අනෙක් පක්ෂ නිවාස වලට වඩා ගව් ගණනකින් වාසි සහගත පක්ෂ නිවාස දෙකම කුමන්ත්‍රණකාරී ලෙස එක පිරිසක් අතට ගෙන ඇමරිකන් ඉන්දියන් දේශපාලන සහය සහිත ව අතිබලවත් ආණ්ඩුවක් ඊට විරුද්ධ ජනතාවගේ දේශපාලන නියෝජනය තඹයකට මායිම් නොකර ඊට උඩින් සකස් කිරීමට සහය දුන්නේ මොවුන් ය. බලතුලනය ගැන එදා කි නරි කතා අද බුම්මන රිලවුන්ගෙන් ඇසෙන්නේ නැත. අඩු ගණනේ අදවත් ඔවුන්ට මේ වරද නිවැරදි කිරීමේ උවමනාවක් නැත. ඒ වෙනුවට සිංහල බෞද්ද හෙජෝමොනියට කෙලවිම සඳහා ජනමතය විකෘති කල ආණ්ඩු - විපක්ෂ සැකැස්ම පවත්වා ගැනීමට එරෙහි නොවෙමින් ඒ නිසා ම හොඳ සනීපයෙන් සිටිමින් තම අනන්ය තාව පෙන්වීමට ආණ්ඩුවේ වැඩවලට විරුද්ධව අසාර්ථක ලෙස කාඩ්බෝඩ් විරෝධය පාති.

මේවා පෙනෙන්නේ රිලා නැටුම් ලෙසය. එහෙට පැන්නත් මෙහෙට පැන්නත් මොනවා කිව්වත් මොනවා නොකිව්වත් ඔවුන් කරන කියන දෙයින් පලක් නැත. ඒවා දේශපාලන අනාථයන් ගේ රිලා නැටුම් ය. ඔවුන්ට ජනතාව හමුවට යාමේ හෝ ජනතාව එක්රැස් කිරීමේ හැකියාවක් නැත. අප ද එය තේරුම් ගත යුතු ය. රිලා නැටුම් රිලා නැටුම් ලෙස සලකනු මිස ඒවාට බොරු තැනක් ලබා නොදිය යුතු ය. ඔවුන්ට අපේ ශ්රාමයෙන් ලාබෙට ඇඟ හෝදා ගැනීමට ඉඩ නොදිය යුතු ය. ඒ සඳහා නිසි ගාස්තුව අප අත්පත් කරගත යුතු ය. එසේ නිසි ගාස්තුව ගෙවන්නන්ට පමණක් ඒ අවස්ථව ලබා දිය යුතු ය.

යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com
ඔබේ මනාපය රට වෙනුවෙන් කැපවුනු යුතුකම සංවාද කවයේ ෆේස්බුක් පිටුවේ ලකුණු කරන්න.

(Like us on facebook)
https://www.facebook.com/yuthukama

, ,

ඔබේ අදහස මෙතන ලියන්න...

ඔබේ ෆේස්බුක් ගිණුම භාවිතයෙන් මෙතනින් අදහස් පළ කරන්න.

0 comments :

ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .

Labels

-ලසන්ත වික්‍රමසිංහ "බිල්ලො ඇවිත්" - යුතුකම සම්මන්ත්‍රණය ගම්පහ 1505 2005 සහ 2015 2009 විජයග්‍රහණය 2015 BBS Budget cepaepa ETCA GENEVA NGO NJC Operation Double Edge Political S. අකුරුගොඩ SITP ඉන්දු ලංකා ඊළාම් ඊළාම්වාදී ඒකීය ඕමාරේ කස්‌සප චින්තනය ජනාධිපතිවරණය ජනිත් විපුලගුණ ජනිත් සෙනෙවිරත්න ජයග්‍රහණය ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි ජයන්ත මීගස්වත්ත ජවිපෙ ජාතික ආරක්‍ෂාව සාම්පූර් ජාතික එකමුතුව ජාතික ඒකාබද්ධ කමිටුව ජාතික බලවේග ජාතිකවාදය ජාතිය ජිනීවා ජිනීවා යෝජනා ජීවන්ත ජයතිස්ස ඩිහාන් කීරියවත්ත තාරක ගල්පාය තිවංක අමරකෝන් තිවංක පුස්සේවෙල තිස්‌ස තී‍්‍ර රෝද රථ ත්‍රිකුණාමල නාවික හමුදා මූලස්‌ථානය ත්‍රිකුණාමලය ත්‍රීකුණාමලයේ ආනන්ද දකුණු අප‍්‍රිකානු දර්ශන කස්තුරිරත්න දර්ශන යූ මල්ලිකගේ දසුන් තාරක දහතුන දිනාගනිමුද දිවයින දුලන්ජන් විජේසිංහ දෙමුහුම් අධිකරණය දේවක එස්. ජයසූරිය දේවපුරගේ දිලාන් ජාලිය දේශපාලන ධනේෂ් විසුම්පෙරුම ධර්මන් වික්‍රමරත්න නලින් නලින් ද සිල්වා නලින් සුබසිංහ නලින් සුභසිංහ නලින්ද කරුණාරත්න නලින්ද සිල්වා නසරිස්‌තානය නාමල් උඩලමත්ත නාරද බලගොල්ල නාලක ගොඩගේවා නාවික හමුදා කඳවුර නිදහස නිදහස් අධ්‍යාපනය නිර්මල කොතලාවල නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි නිසංසලා රත්නායක නීතිඥ කණිෂ්ක විතාරණ නීතිඥ සංජීව වීරවික‍්‍රම නීල කුමාර නාකන්දල නෝනිස් පරණගම වාර්තාව පාවා දීම පාවාදෙමුද පැවිදි හඬ පුනර්ජි දඹොරගම පූජ්‍ය ඇල්ලේ ගුණවංශ හිමි පූජ්‍ය බෙංගමුවේ නාලක හිමි පූජ්‍ය මැදගම ධම්මාන්නද හිමි පොඩි මෑන් ගේ සමයං පොත් ප්‍රකාශකයන් පොදු අපේක්‍ෂයා ප්‍රකාශ් වැල්හේන ප්‍රදීප් විජේරත්න ප්‍රසංග සිගේරා බණ්ඩාර දසනායක බම්බුව බලු කතා බිල්ලො ඇවිත් බුදු දහම බෙංගමුවේ නාලක බෙංගමුවේ නාලක හිමි බෙදුම්වාදය බෙදුම්වාදී බෞද්ධයා භාෂාව මතීෂ චාමර අමරසේකර මතුගම සෙනවිරුවන් මනෝඡ් අබයදීර මනෝහර ද සිල්වා මනෝහර සිල්වා මරක්කල මහ නාහිමි මහාචාර්ය ජී. එච්. පීරිස් මහාචාර්යය ගාමිණි සමරනායක මහින්ද මහින්ද පතිරණ මහින්ද රනිල් මහිම් සූරියබණ්ඩාර මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමි මානව හිමිකම් මාමිනියාවේ ඒ. පී. බී. ඉලංගසිංහ මාලින්ද සෙනවිරත්න මැදගොඩ අභයතිස්ස නාහිමි මැදගොඩ අභයතිස්ස හිමි මිලේනියම් සිටි මුස්‌ලිම් මෙල්බර්න් අපි මෛත්‍රිපාල මොහාන් සමරනායක යටත්විජිතකරණය යටියන ප්‍රදිප් කුමාර යටියන ප්‍රදීප් කුමාර යුතුකම යුතුකම ප්‍රකාශන යුධ අපරාධ රණ විරුවා විජයග්‍රහණයේ දිනය විජේවීර වෙනස සැපද සංගීතය සජින් සභ්‍යත්ව රාජ්‍යය කරා සරච්චන්ද්‍ර සීපා හෙළ උරුමය

පාඨක ප්‍රතිචාර

ලිපි ලියූවෝ

Copyrights © 2014 www.yuthukama.com Designed By : THISAK Solutions