12/21/2017

සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යය [Video] - ඒකීය රටක් උදෙසා 'ජනරොද'

කතෘ:යුතුකම     12/21/2017   No comments

 

 
ජනරොද , ඒකීය රටක් උදෙසා ජනතා ව්‍යපාරය ආරම්භ කිරීමට සහ රටට සෙත් පැතීම සඳහා රුවන්වැලි සෑ මළුවේ පැවති පිරිත් දේශනයට පළමුව එම සංවිධානයට අවශ්‍ය න්‍යායාත්මක මග පෙන්වීම ලබා දෙනු පිණිස ආචාර්ය නලින් ද සිල්වා මහතා පැවැත් වූ දේශනයේ සංක්ෂිප්ත සටහනකි.

අද අපි ජීවත් වෙන්නේ රට වශයෙන් වගේම ලෝකය වශයෙන් ගත්තත් ඉතාම තීරණාත්මක අවස්ථාවක. දැන් සමස්ත ලෝකයේ කඩා වැටීම ආරම්භ වෙලා. අපි දශක ගණනාවක් ගෙන ගිය ජාතික ව්‍යාපාරයක් අවසානයට ළං වෙලා. අවුරුදු 35කට පමණ පෙර අපි ආරම්භ කළ ජාතික ව්‍යාපාරයේ එක් අවධියක් එළඹෙන පළාත් පාලන මැතිවරණයක් සමග අවසන් වෙනවා. ඒ අතර එහි වෙනත් අදියරක් ඔබත් සමග ආරම්භ වෙනවා. මේ අවස්ථාව අපෙන් ඔබට ඒ දායාදය ලබා දෙන අවස්ථාව විදිහටත් සලකන්න පුළුවන්.
නූතන ජාතික ව්‍යාපාරය 19 වන සියවසේ අගභාගයේ ආරම්භ කළේ අනගාරික ධර්මපාලතුමා. එය ඉදිරියට ගියා. පසුපසට ගියා. විවිධ හැල හැප්පීම් වුණා. අවුරුදු 30කට පමණ කලින් අපි එහි ඊළඟ අදියර ආරම්භ කළා. එයත් පරාද වුණා. නමුත් එයින් අදහස් වන්නේ නෑ මේ රටේ ජාතික ව්‍යාපාරය පරාදයි කියලා. මේ මැතිවරණයත් සමග එහි අලූත් අදියර ආරම්භ වෙනවා. සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යයට පදනම වැටුණු අනුරාධපුරයේදීම එහි සමාරම්භය සනිටුහන් කරන්න ලැබීම වාසනාවක්. එම ජාතික ව්‍යාපාරය දේශපාලකයන්ට වඩා ඉහළින් පවතින දේශපාලකයන් දණ ගැස්විය හැකි ව්‍යාපාරයක් ලෙස වර්ධනය විය යුතුයි.
සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යය පිළිබඳ කතා කිරීමට පෙර රාජ්‍යය කියන්නේ මොකක්ද කියලා පැහැදිලි කරගන්න ඕන. බොහෝ දෙනා රාජ්‍යය නෙමේ රාජ්‍ය සහ ආණ්ඩුව අතර වෙනස පවා දන්නේ නෑ. ඉංගිරිසියේ නම් ඒ සඳහා   State (රජය) සහ Government (ආණ්ඩුව) ලෙස වචන දෙකක් තියෙනවා. නමුත් අපි පවතින රජය කියලා ආණ්ඩුවට කියනවා. රාජ්‍ය කියන එකට ඉංගිරිසියෙන් නිශ්චිත නිර්වචනයක් නෑ. ඒ නිසා බටහිර අනුකරණය කරන අපේ විද්‍යාඥෙයාත් ඒක හරියටම දන්නෙත් නෑ.
රාජ්‍ය නිර්වචනය කර ගැනීම සඳහා අපට යා හැකි හොඳම තැන අග්ගඥ්ඤ සූත‍්‍රය. එක කාලයක මිනිස්සු තමන්ගේ වත්මන් පරිභෝජනයට පමණක් නෙමේ ඉදිරි පරිභෝජනය සඳහාත් අස්වනු කපා ගෙන ගොඩගහන්න ලැහැස්ති වුණා.
ඒ නිසා ගැටුම් ඇති වුණා. ඒවා නිරාකරණය සඳහා කවුරු හෝ අවශ්‍ය වුණා. පාලකයාගෙන් ඉටු වෙන්නේ ඒ අවශ්‍යතාවයි. මේ අනුව බොහෝ දේවල් වගේම රාජ්‍යයත් ඇති වුණේ තණ්හාව නිසා කියලා පැහැදිලියි. මිනිස්සු තණ්හාව නිසා අස්වැන්න බෙදා ගන්න ගැටුම් ඇති කර නොගන්න රාජ්‍යය බිහිවන්නේ නෑ. අදත් රාජ්‍ය පවතින්නේ ඒ නිසායි.
කිසියම් සමාජයක මිනිසුන් අනුගමනය කරන සිරිත් විරිත්, නීති රීති පද්ධතියක් තියෙනවා. ඒ අතර අප රැුකබලා ගන්න කියන අදහසකුත් මිනිසුන් අතර තිබුණා. එම කටයුතු භාරව කටයුතු කරන ආයතනය රාජ්‍ය කියලා හඳුන්වන්න පුළුවන්. එය භාරව කටයුතු කළ රජුට අර පරමාර්ථ ආරක්ෂා කරගෙන ඉදිරියට ගෙන යාම භාර වුණා.
මුල දී පාලනය සඳහා අවශ්‍ය ආඥා චක‍්‍රය තනා ගත්තේ සම්මුතියෙන්. ඒක අපේ සම්ප‍්‍රදායේ මහා සම්මතය කියලා හැඳින්වුණේ. ඒක ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදය නෙමේ, සියලූ දෙනාගේ ඒක ඡුන්දය. ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදය කියන්නේ අවසාන වශයෙන් බෙදීමක්. අපේ හාමුදුරුවරු අදටත් තීරණ ගන්නේ ඒක ඡුන්දයෙන්. පසුව ඒ මහා සම්මතය නැත්නම් ජනතා සම්මතය නෙමේ රජුගේ වචනය ආඥා චක‍්‍රය බවට පත්වුණා. අපේ රටේ කොහොම වුණත් බටහිරත් ඉන්දියාවෙත් රජුගේ වචනය නීතිය බවට පත්වුණා. ඔවුන් එය මනු නීතිය ලෙස හැඳින්වුවා.
මේ රටේ පුරාණයේ ඉඳලාම රාජ්‍ය තිබුණා. එකල මෙරට රාජ්‍ය කිහිපයක් තියෙන්න ඇති. රටට වංග, කාලිංග, මහාරාෂ්ට‍්‍ර, ලාඨ ඇතුළු භාරතයේ හැම පැත්තකින් විජය ඇතුළු සංක‍්‍රමණිකයන් ආවා. ඒ බුදු හාමුදුරුවන්ගේ කාලේ.

හැබැයි එහෙම ආවේ සිංහලයෝ නෙමේ. ආවේ සිංහලයෝ නම් අද බෙංගාලයේ සිංහලයෝ ඉන්න ඕන. එහෙම එන කොට මේ රටේත් දේව, නාග, යක්ෂ වර්ගවල මිනිස්සු හිටියා. අනතුරුව එවකට පැවති කුඩා රාජ්‍ය එකතු කරලා පණ්ඩුකාභය රජතුමා රාජ්‍යයක් ගොඩනැඟුවා. ඒක ෆෙඩරල් සම්මුතියක් නෙමේ. යුද්ධ කරලා තනි රාජ්‍යයක් ගොඩනැඟුවා. ඒ රාජ්‍යයට දේවානම්පියතිස්ස රජ කාලේ නිල වශයෙන් බුදු දහම ලැබුණා. ඒ වන විට මේ රටේ බුදු දහම සහ තවත් ආගම් තිබුණා. කොහොම වුණත් දේවානම්පියතිස්ස සමයේ අශෝක බුදු දහම රටට ලැබුණා.
පිහිටි රටේ මේ දේවල් වන විට මාගම වෙනම රාජ්‍යයක් තිබුණා. ඒ රාජ්‍යයේ කාවන්තිස්සලා, විහාරමහාදේවිලා සහ ගැමුණුලා හිටියා. ගැමුණු රජතුමා රුහුණු පිහිටි මායා සියලූ රාජ්‍ය එකතු කරලා එක්සේසත් රාජ්‍යයක් හැදුවා.
එක්සේසත් කියන්නේ එක ඡුත‍්‍රයක්. එක කුඩයක් කියන එකයි. මේ එක්සේසත් රාජ්‍යය තමා ලොව පහළ වූ ප‍්‍රථම ඒකීය රාජ්‍යය. දැන් විශ්වවිද්‍යාල උගත්තු කියාවි නෑ නෑ ඒකීය රාජ්‍යය පහළ වුණේ එංගලන්තේ කියලා. නමුත් අපේ ඒකීය රාජ්‍යයට දැන් අවුරුදු 2300කට වැඩියි. ඒ ඒකීය රාජ්‍යය ගොඩනැගු ගැමුණු රජතුමාට කවදාවත් දුටුගැමුණු කියලා කියන්න එපා. ඒ නම ගැමුණු රජතුමාට පටබැන්දේ ඒ කාලේ හිටපු එන්ජී ඕකාරයෝ වගේ අයයි. 

මේ කාලය වන විට යුරෝපයේ නිශ්චිත දේශ සීමාවක්, භූමි ප‍්‍රදේශයක් සහිත රාජ්‍ය තිබුණේ නෑ. නමුත් රජවරු හිටියා. රාජ කුමාරිය විවාහ වෙද්දී ඒ භූමියෙන් කොටසක් දෑවැද්ද විදිහට දුන්නා. ඒ රජුගේ වචනය ප‍්‍රදේශයේ නීතිය බවට පත්වුණා. ක‍්‍රි.ව. 3 වන සියවසින් පස්සේ මේ රජවරුන් යට කරගෙන පාප් වහන්සේ රජවුණා. ඔහුගේ බලය යුරෝපය පුරා පැතිරිලා තිබුණා. ඒ ආධිපත්‍යයෙන් මිදීමේ උවමනාවක් යුරෝපා ජනතාවට තිබුණා. ඒ සඳහා මුල් පියවර තැබුවේ 1517 වසරේ. හරියටම අදට වසර 500කට ඉස්සර. 1517 ඔක්තෝබර් මාසේ 31 වෙනිදා මාර්ටින් ලූතර් කියන පූජකයෙක් පාප් වහන්සේට විරුද්ධව පෝස්ටරයක් ඇලෙව්වා. පාප් වහන්සේගේ ආධිපත්‍ය බිඳ වැටිලා යුරෝපයේ ජාතික රාජ්‍ය පහළ වීම ආරම්භ වන්නේ එතැනින්.
එහි මුල්ම පියවර තැබුවේ එංගලන්තයේ සිටි 8 වෙනි හෙන්රි රජ්ජුරුවෝ. නමුත් ඒ සඳහා හේතු වුණේ රජ්ජුරුවන්ගේ පෞද්ගලික කාරණාවක්. පාප් වහන්සේ රජුගේ දික්කසාදයක් අනුමත නොකළ නිසා ඔහු වෙන්වෙනවා. යුරෝපයේ ජාතික රාජ්‍ය පහළ වුණේ විවාහයක් අනුමත කරගන්න බැරිව බව ඒ අනුව පැහැදිලියි. 

ඒ ජාතික රාජ්‍ය සංකල්පය පසු කලක ඒකීය රාජ්‍ය කියන සංකල්පය කරා ගියා. ඒකීය රාජ්‍යය කියලා කියන්නේ මුළු භූමිය පුරා පැතිරුණු එක් ආඥා චක‍්‍රයක් සහිත එය වෙනස් කිරීමේ බලය එක් ආයතනයක් සඳහා පැවරුණු රාජ්‍ය සඳහායි. ඒ බලය දරන්නේ රජු හෝ වෙනත් අයකු විය හැකියි. බටහිර මිනිස්සු හිතන විදිහට එංගලන්තයේ ඒකීය රාජ්‍ය ඇති වුණේ ධනපති ක‍්‍රමය ඇති වුණාට පස්සේ. ඒ නිසා මෙරට මාක්ස්වාදියෝ ධනපති ක‍්‍රමයක් නොමැතිව ගැමුණු රජ දවස මෙරට ඒකීය රාජ්‍යයක් පහළ වුණේ කොහොමද කියලා අපෙන් අහනවා. මොවුන් නිවහල් චින්තනයක් නැති චින්තන හිඟන්නන් බව මේ ප‍්‍රශ්නයෙන් පෙනෙනවා.
අපේ රටේ ඒකීය රාජ්‍යය ඇති වුණේ බටහිර විදිහට නෙමේ. අපි ඒ රාජ්‍යයට යුනිටරි නැත්නම් ඒකීය කියලා කීවේ නෑ. අපි කීවේ එක්සේසත් රාජ්‍යය කියලා. ඒක බටහිර අර්ථයෙන් යුනිටරි හෝ යුනයිටඞ් නෙමේ. එක්සේසත් කියන එකට ඉංගිරිසියේ නමක් නෑ. ඒ නිසා අපි ඒකීය කියලා පාවිච්චි කරනවා. නමුත් ඒ ඒකීයවලත් විවිධ ප‍්‍රභේද තියෙනවා.
එක්සත් රාජධානි ඒකීය. ශ‍්‍රී ලංකා ඒකීය කියලා. මේ රටේ තියෙන්නේ අපේ ඒකීය රාජ්‍යය ක‍්‍රමය. ඒ රාජ්‍යය ඇති කළේ සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතිය පදනම් කරගෙන. ඒ නිසායි අපි එය සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යය කියලා හඳුන්වන්නේ.
ඒ සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍ය යේ වාසය කළ හැක්කේ සිංහලයන්ට පමණයි කියලා කිසිවකු කියන්නේ නෑ. මේ රටේ හැමදාම බහුතර සිංහල ජාතිය සමග ජන වර්ග ගණනාවක් ජීවත් වුණා. දෙමළ ජනතාවටත් නිදහසේ ජීවත් විය හැක්කේ ඒ සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යය තුළ පමණයි. අද පවතින ඉංගිරිසි ඒකීය රාජ්‍යය තුළ ඔවුන්ටත් නිදහසක් නෑ. ඒ රාජ්‍යය ක‍්‍රමය තුළ යාපනේ සිටින මිනිස්සු හැම දේටම කොළඹ එන්න ඕන. ඒ ජනතාවට අද තමන්ගේ ගොවිතැන පවා තමන්ට ඕන විදිහට කරගන්න බෑ. තමන්ට ආරක්ෂාව ලැබෙන්නේ සිංහල බෞද්ධයන් අතර මිස ක‍්‍රිස්තියානින්ගෙන් නොවන බව දෙමළ ජනතාවත් තේරුම්ගන්න ඕන.

මේ රටේ සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යයේ ලක්ෂණ කිහිපයක් තියෙනවා. සිංහල බෞද්ධයා තරම් සහනශීලී ජාතියක් ලෝකයේ කොහේවත් නෑ. ඒ සහනශීලීත්වය නිසාම තමයි අදත් සමහරු අපට අනවශ්‍ය බලපෑම් කරන්නේ. මේ රටට මුස්ලිම් ජනතාව ආවේ 14 වන සියවසේ. ඔවුන්ට හොඳට සැලකුවා විතරක් නෙමේ පෘතුගීසිකාරයා ඇවිත් පහර දෙන කොට අරගෙන ගිහින් නැගෙනහිර පළාතේ හැංගුවා. එයින් පස්සේ පෘතුගීසි නිසා කතෝලික වුණු ජනතාවට ලන්දේසි පහර දෙන කොට ඔවුන් රැුගෙන ගොස් මාතලේ වහකෝට්ටේ පදිංචි කළා. ඒක හැමදාම එහෙමයි. නමුත් සිංහලයාට කිසිවකු පිහිට නොවන බව අපි මතක තබාගත යුතුයි. 

ඒ වගේම රටේ ජනතාවට ඉතා පහසුවෙන් තම තමන්ගේ වැඩ කරගන්න ඇති නිදහසත් සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යයේ මූලික ලක්ෂණයක්. අද පවතින්නේ හරිම මධ්‍යගත ස්වරූපයක්. අද කලා වැවේ වතුර ටික බෙදන්නත් කොළඹින් ආඥා චක‍්‍රයක් අරගෙන නිලධාරියෙක් එන්න ඕන. ගමේ ජනතාවට හාමුදුරුවෝ එක්ක කතාබහ කරලා වැවේ වතුර ටික බෙදාගන්න තීරණය කරන්න අද බෑ. නමුත් මේ රටේ තිබුණේ එහෙම ක‍්‍රමයක් නෙමේ. ප‍්‍රදේශයේ කටයුතු පිළිබඳ තීරණ ගැනීමේ අයිතිය ගමේ පන්සලේ හාමුදුරුවන්ට සහ ජනතාවට තිබුණා. මෙවැනි ක‍්‍රමයක් ලෝකේ කොහේවත් තිබුණේ නෑ.

එහෙත් සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යයේ ජනතාවට විශාල නිදහසක් තිබුණත් ඉන් කියවෙන්නේ නෑ කිසිවකුට රටේ වෙන වෙනම ආඥා චක‍්‍ර හදාගන්න ඉඩ තිබුණා කියලා. ඒ ආඥා චක‍්‍රය ඇති කළේ එදා අනුරාධපුර රාජ සභාවෙන්. ආඥා චක‍්‍රය එක එක ප‍්‍රදේශවල බෙදුවේ නෑ. ආඥා චක‍්‍රය නොදුන්නේ එහෙම කළා නම් රට සී සී කඩ කැඩෙන නිසායි. නමුත් පෙර සඳහන් කළ විදිහටම ඒ ඒ ප‍්‍රදේශවලට අද සාපේක්ෂව විශාල නිදහසක් තිබුණා. අදත් අපි ගොඩනඟා ගත යුත්තේ ඒ සිංහල බෞද්ධ රාජ්‍යයයි. 

අද මේ රටේ ඒකීය රාජ්‍යයක් නෑ. ගැමුණු රජු ඇති කළ එක්සේසත් රාජ්‍යය 1505 පෘතුගීසිකාරයෝ බින්දා. 1815 ඉංගිරිසිකාරයෝ නැවත ඒකීය රාජ්‍යයක් ඇති කළා. එහෙත් ඒ අපේ එක්සේසත් රාජ්‍යය නෙමේ ඉංගිරිසින්ගේ ඒකීය රාජ්‍යය. ඒ ඒකීය රාජ්‍යය 1987 වසරේ 13 වෙනි ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය සමග නැති වුණා. දැන් අපි ඉන්නේ ළඳරු ෆෙඩරල් රාජ්‍යයක. දැන් අපි නැවත ඒකීය රාජ්‍යය ගොඩනැඟිය යුතුයි. එහෙත් ඒ ඒකීය රාජ්‍යය ඉංගීරිසින්ගේ ඒකීය රාජ්‍යය නෙමේ සිංහල බෞද්ධයන්ගේ ඒකීය රාජ්‍යය විය යුතුයි. ඒ අරමුණ ජය ගැනීම සඳහා ජනරොද ඇතුළු ජාතික සංවිධානවලට ශක්තිය ලැබේවා කියලා මම ප‍්‍රාර්ථනා කරනවා.
[Rivira]

යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com
Like us on facebook
https://www.facebook.com/yuthukama

,

ඔබේ අදහස මෙතන ලියන්න...

ඔබේ ෆේස්බුක් ගිණුම භාවිතයෙන් මෙතනින් අදහස් පළ කරන්න.

0 comments :

ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .

Labels

-ලසන්ත වික්‍රමසිංහ "බිල්ලො ඇවිත්" - යුතුකම සම්මන්ත්‍රණය ගම්පහ 1505 2005 සහ 2015 2009 විජයග්‍රහණය 2015 BBS Budget cepaepa ETCA GENEVA NGO NJC Operation Double Edge Political S. අකුරුගොඩ SITP ඉන්දු ලංකා ඊළාම් ඊළාම්වාදී ඒකීය ඕමාරේ කස්‌සප චින්තනය ජනාධිපතිවරණය ජනිත් විපුලගුණ ජනිත් සෙනෙවිරත්න ජයග්‍රහණය ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි ජයන්ත මීගස්වත්ත ජවිපෙ ජාතික ආරක්‍ෂාව සාම්පූර් ජාතික එකමුතුව ජාතික ඒකාබද්ධ කමිටුව ජාතික බලවේග ජාතිකවාදය ජාතිය ජිනීවා ජිනීවා යෝජනා ජීවන්ත ජයතිස්ස ඩිහාන් කීරියවත්ත තාරක ගල්පාය තිවංක අමරකෝන් තිවංක පුස්සේවෙල තිස්‌ස තී‍්‍ර රෝද රථ ත්‍රිකුණාමල නාවික හමුදා මූලස්‌ථානය ත්‍රිකුණාමලය ත්‍රීකුණාමලයේ ආනන්ද දකුණු අප‍්‍රිකානු දර්ශන කස්තුරිරත්න දර්ශන යූ මල්ලිකගේ දසුන් තාරක දහතුන දිනාගනිමුද දිවයින දුලන්ජන් විජේසිංහ දෙමුහුම් අධිකරණය දේවක එස්. ජයසූරිය දේවපුරගේ දිලාන් ජාලිය දේශපාලන ධනේෂ් විසුම්පෙරුම ධර්මන් වික්‍රමරත්න නලින් නලින් ද සිල්වා නලින් සුබසිංහ නලින් සුභසිංහ නලින්ද කරුණාරත්න නලින්ද සිල්වා නසරිස්‌තානය නාමල් උඩලමත්ත නාරද බලගොල්ල නාලක ගොඩගේවා නාවික හමුදා කඳවුර නිදහස නිදහස් අධ්‍යාපනය නිර්මල කොතලාවල නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි නිසංසලා රත්නායක නීතිඥ කණිෂ්ක විතාරණ නීතිඥ සංජීව වීරවික‍්‍රම නීල කුමාර නාකන්දල නෝනිස් පරණගම වාර්තාව පාවා දීම පාවාදෙමුද පැවිදි හඬ පුනර්ජි දඹොරගම පූජ්‍ය ඇල්ලේ ගුණවංශ හිමි පූජ්‍ය බෙංගමුවේ නාලක හිමි පූජ්‍ය මැදගම ධම්මාන්නද හිමි පොඩි මෑන් ගේ සමයං පොත් ප්‍රකාශකයන් පොදු අපේක්‍ෂයා ප්‍රකාශ් වැල්හේන ප්‍රදීප් විජේරත්න ප්‍රසංග සිගේරා බණ්ඩාර දසනායක බම්බුව බලු කතා බිල්ලො ඇවිත් බුදු දහම බෙංගමුවේ නාලක බෙංගමුවේ නාලක හිමි බෙදුම්වාදය බෙදුම්වාදී බෞද්ධයා භාෂාව මතීෂ චාමර අමරසේකර මතුගම සෙනවිරුවන් මනෝඡ් අබයදීර මනෝහර ද සිල්වා මනෝහර සිල්වා මරක්කල මහ නාහිමි මහාචාර්ය ජී. එච්. පීරිස් මහාචාර්යය ගාමිණි සමරනායක මහින්ද මහින්ද පතිරණ මහින්ද රනිල් මහිම් සූරියබණ්ඩාර මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමි මානව හිමිකම් මාමිනියාවේ ඒ. පී. බී. ඉලංගසිංහ මාලින්ද සෙනවිරත්න මැදගොඩ අභයතිස්ස නාහිමි මැදගොඩ අභයතිස්ස හිමි මිලේනියම් සිටි මුස්‌ලිම් මෙල්බර්න් අපි මෛත්‍රිපාල මොහාන් සමරනායක යටත්විජිතකරණය යටියන ප්‍රදිප් කුමාර යටියන ප්‍රදීප් කුමාර යුතුකම යුතුකම ප්‍රකාශන යුධ අපරාධ රණ විරුවා විජයග්‍රහණයේ දිනය විජේවීර වෙනස සැපද සංගීතය සජින් සභ්‍යත්ව රාජ්‍යය කරා සරච්චන්ද්‍ර සීපා හෙළ උරුමය

ලිපි ලියූවෝ

Copyrights © 2014 www.yuthukama.com Designed By : THISAK Solutions