-වෛද්ය වසන්ත දේවසිරි-
සිංහල අලූත් අවුරුද්ද සැමරීම සඳහා සුදානම් වීමට අවශ්ය කලමනා ගැනීමට නගරයට රොක් වන මිනිසුන් දැක පරණ කතාවක් සිහියට නැඟිනි.
මරණ තුනක් ඇති මිනිසාගේ පැනි කෑ හැටි කියන කතාන්දරය ඔබ බොහෝ දෙනෙකු අසා ඇතිවා නිසැක ය. ලෝක ප්රකට කතාවක් වන මෙහි ප්රභවය හඳුනා ගැනීම පහසු නැතත් එය ඉන්දියානු බෞද්ධයන් අතර මෙන් ම හින්දු හා ජෛන ආගමිකයන් අතර ද පැතිර තිබුනු බව මහා භාරතයේ මෙන් ම ජෛන ආගමික ග්රන්ථ වල ද මෙම කතාව අන්තර්ගත වී තිබීමෙන් පෙනී යයි. එ මෙන් ම චීන ති්රපිටකයේ එන අවදාන සූත්රයේ ද එන මෙම කතාව ථෙරවාද පෙළ පොත් වලට ඇතුළත් වී නැතත් මරණ තුනක් ඇති මිනිසාගේ පැනි කෑවා වගේ යන්න සිංහල බෞද්ධයන් අතර ප්රකට ප්රස්ථා පිරුළකි. මෙම කතාව යුරෝපයේ ද පැතිර තිබුනු බව ලියෝ ටෝල්ස්ටෝයි ගේ පාපොව්චාරනයට ද මෙම කතාව ඇතුළත් වී තිබීම මෙන් ම මෙම කුඩා කතාව ඔහුගේ චින්තනය කෙරෙහි ඇති කරණ ලද ප්රබල බලපෑමෙන් ද පැහැදිලි වෙයි.
මෙම කතාව අසා නොමැති පාඨකයා වෙනුවෙන් එය සැකෙවින් සඳහන් කරමි. රට රට වල ප්රසිද්ධ ව ඇති මෙම කතාවේ සුලූ සුලූ වෙනස් කම් ඇති අතර මා මෙහිදී ඉදිරිපත් කරන්නේ අවදාන සූත්රයේ එන කතා පුවත යි.
වනයේ අතරමං වූ මිනිසෙකු තමා හඹා එන වන සතෙකුගෙන් බේරීම සඳහා පාළු ළිඳකට නැඹුරු වී තිබුනු ගසක මුලේ එල්ලී ළිඳ තුළ වහං වෙයි. අත්තේ එල්ලී ළිඳ තුළට නො වැටී සිටින ඔහු ගේ දෙනත් අඳුරට හුරු වෙද්දී ළිඳ පතුලේ සිටින දැවැන්ත පිඹුරා ද ළිඳේ බිත්තිය දිගේ බඩගානා විසකුරු සර්පයයින් ද දකියි. කොරේ පිටට මරේ කීවාක් මෙන් මෙි අතර මීයන් දෙදනෙකු ඔහු එල්ලී සිටින ගසේ මුල කා දමන්නට විය. කොයි වේලේ මුල ගැලවී ළිං පත්ලට වැටේ දැ යි බියෙන් තැති ගෙන සිටි ඔහුගේ මුව මත ගසේ අත්තක තිබූ මී වදයෙකින් බේරී ආ මී පැනි පතිත වී ය. සියල්ල අමතක ව ගිය ඔහු ගිජු ලෙස මී පැනි ලෙව කන්නට පටන් ගනී.
හිංගලයන් 2017 සිංහල අලූත් අවුරුද්ද සමරන්නට සැරසෙන්නේ මරණ තුනක් ඇති මිනිහෙක් පැනි කෑ අයුරෙන් ම ය. මේ රට් පැවැත්මට නොහොත් සිංහලයාගේ පැවත්මට තිත තබන මරණ තුනක් අප ජාතිය වටා මේ වන විට ගොනු වෙමින් පවතී. අපට මරණ තුනක් නැත්තේ මේ අතරින් අපට මුහුණ දිය හැක්කේ එකම එක මරණයකට පමණක් ම වන බැවිනි. එ නමුත් අප මරණ තුනෙන් ම කෙසේ හෝ ගැලවිය යුතු ය. අද අප වටා ගොනු වෙමින් එන මරණ තුන නම් හම්බන්තොට වරාය කුණු කොල්ලයට විකුණා දැමීම, රට කැබැලි කරණ ෆෙඩරල් රාජ්යයක් බිහි කිරීමට මග සළසා දෙන අයුරින් සකසන ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථාව සංශෝධනය සහ ඉන්දියාවට මෙරට වෙළඳාම මුලූ මුනින් ම පාවා දෙනු ලබන එට්කා ගිවිසුම අත්සන් අත්සන් කිරීම යන තුන යි. මෙම කාරණා තුනෙන් කුමක් ඉස්සර වුවත් ඒ එකක් හෝ කි්රයාත්මක වුවහොත් එමඟින් සිංහලයාගේත් ඔවුන්ගේ ජාතියේත් අවසාන ඉරණම විසඳෙනු ඇති අතර, මෙම භයානක ගිවිසුම් තුන ම මෙම වසර තුළ දී ම සම්මත කර කි්රයාත්මක කරන බවට රජය වහසි බස් දොඩයි. ඊට විරෝධතා එල්ල වන විට රාජ්ය නායකයෝ කොමිට් කාරයාගේ කොටස රඟපාති. අන්දරේලා සිටියේ රජ්ජුරුවන්ට කොමිට් කෑලි පෙන්නන්නට මිස ජනතාවට කොමිට් පෙන්නන්නට නොවේ. කොමිට්කාරයෝ රජ වූ විට දී ඔවුන් කොමිට් කෑලි පෙන්නන්නට වන්නේ ජනතාවට ය. ඔවුනට අනුව චයිනා මර්චන්ට් සමඟ අත්සන් කල ගිවිසුමක් ද නැත. කොමිට්කාරයන්ට අනුව එට්කා ගිවිසුමක් ද නැත. නව ආණුඩු ක්රම ව්යවස්ථාවක් ද නැත. නමුත් ඒ තුනම මෙම වසර තුළ දී ම කි්රයාත්මක වනු ද ඇත. කාට කොහොම වුනත් මෙරට දේශපේ්රමී ජනතාවට නම් මෙය කොමිට් කෑල්ලක් නොවේ.
මෙම යෝජනා සහ ඒවායේ අති භයානක ප්රතිඵල ගැන යතුකම පාඨකයා ඉතාමත් හොඳින් දැනුවත් බැවින් ඒ පිළිබඳ විස්තර කරමින් ඔබ වෙහෙසට පත් කිරීමට අදහස් නොකරමි.
හම්බන්තොට වරාය සම්බන්ධයෙන් එක සඳහනක් පමණක් කරමින් මෙම කෙටි සටහන සමාප්ත කරමි. නිදහසින් පසුව මෙරට රාජ්ය නායකයෙකු විසින් කරණ ලද බුද්ධිමත් ම ආයෝජනය හම්බන්තොට වරාය ව්යාපෘතිය බව කිසිවෙකුටත් තව දුරටත් වසං කළ නො හැක. මෙම ව්යාපෘතිය බුදධිමත් ව කළමනාකරණය කිරීම තුළින් ම පමණක් වුව ද මෙරට යළි සුඛිත මුදිත කළ හැකි බව දන්නෝ දනිති. මාගේ සොහොයුරා හම්බන්තොට විකිණිමේ ඛෙදවාචකය සමාන කළේ ගෙදරක කන්න බොන්න හිඟ වූ කලෙක තම සුරතල් දරු පැටියා විකුනා කෑමට යමක් සොයා ගැනීමට ගන්නා උත්සාහයක් ලෙස ය. ඔහු ගේ එම අදහසෙහි ගැඹුර දරුවන් සිටිනා ඔවුන් රැකීමට වෙර දරනා සෑම සියළු දෙනා ම මුළු හදවතින් තේරුම් ගනු නිසැක ය.
ඒ නිසා ය ඔබ සැමට මගේ මේ ඇරයුම! නව අවුරුදු උදාවත් සමඟ පැනි ලෙවකෑම නතර කර දමා එළැඹ සිටි සිහියෙන් යුතුව මේ තුන් බෑ මරණෙයෙන් ගැලවීමේ මඟ පාදා ගැනීමේ යුතුකමට දායක වන ලෙසට.
ඔබ සැමට සුභ නව වසරක් වේවා!
2017 බක් මස 12 වැනි දා
යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com
Like us on facebook :https://www.facebook.com/yuthukama
සිංහල අලූත් අවුරුද්ද සැමරීම සඳහා සුදානම් වීමට අවශ්ය කලමනා ගැනීමට නගරයට රොක් වන මිනිසුන් දැක පරණ කතාවක් සිහියට නැඟිනි.
මරණ තුනක් ඇති මිනිසාගේ පැනි කෑ හැටි කියන කතාන්දරය ඔබ බොහෝ දෙනෙකු අසා ඇතිවා නිසැක ය. ලෝක ප්රකට කතාවක් වන මෙහි ප්රභවය හඳුනා ගැනීම පහසු නැතත් එය ඉන්දියානු බෞද්ධයන් අතර මෙන් ම හින්දු හා ජෛන ආගමිකයන් අතර ද පැතිර තිබුනු බව මහා භාරතයේ මෙන් ම ජෛන ආගමික ග්රන්ථ වල ද මෙම කතාව අන්තර්ගත වී තිබීමෙන් පෙනී යයි. එ මෙන් ම චීන ති්රපිටකයේ එන අවදාන සූත්රයේ ද එන මෙම කතාව ථෙරවාද පෙළ පොත් වලට ඇතුළත් වී නැතත් මරණ තුනක් ඇති මිනිසාගේ පැනි කෑවා වගේ යන්න සිංහල බෞද්ධයන් අතර ප්රකට ප්රස්ථා පිරුළකි. මෙම කතාව යුරෝපයේ ද පැතිර තිබුනු බව ලියෝ ටෝල්ස්ටෝයි ගේ පාපොව්චාරනයට ද මෙම කතාව ඇතුළත් වී තිබීම මෙන් ම මෙම කුඩා කතාව ඔහුගේ චින්තනය කෙරෙහි ඇති කරණ ලද ප්රබල බලපෑමෙන් ද පැහැදිලි වෙයි.
මෙම කතාව අසා නොමැති පාඨකයා වෙනුවෙන් එය සැකෙවින් සඳහන් කරමි. රට රට වල ප්රසිද්ධ ව ඇති මෙම කතාවේ සුලූ සුලූ වෙනස් කම් ඇති අතර මා මෙහිදී ඉදිරිපත් කරන්නේ අවදාන සූත්රයේ එන කතා පුවත යි.
වනයේ අතරමං වූ මිනිසෙකු තමා හඹා එන වන සතෙකුගෙන් බේරීම සඳහා පාළු ළිඳකට නැඹුරු වී තිබුනු ගසක මුලේ එල්ලී ළිඳ තුළ වහං වෙයි. අත්තේ එල්ලී ළිඳ තුළට නො වැටී සිටින ඔහු ගේ දෙනත් අඳුරට හුරු වෙද්දී ළිඳ පතුලේ සිටින දැවැන්ත පිඹුරා ද ළිඳේ බිත්තිය දිගේ බඩගානා විසකුරු සර්පයයින් ද දකියි. කොරේ පිටට මරේ කීවාක් මෙන් මෙි අතර මීයන් දෙදනෙකු ඔහු එල්ලී සිටින ගසේ මුල කා දමන්නට විය. කොයි වේලේ මුල ගැලවී ළිං පත්ලට වැටේ දැ යි බියෙන් තැති ගෙන සිටි ඔහුගේ මුව මත ගසේ අත්තක තිබූ මී වදයෙකින් බේරී ආ මී පැනි පතිත වී ය. සියල්ල අමතක ව ගිය ඔහු ගිජු ලෙස මී පැනි ලෙව කන්නට පටන් ගනී.
හිංගලයන් 2017 සිංහල අලූත් අවුරුද්ද සමරන්නට සැරසෙන්නේ මරණ තුනක් ඇති මිනිහෙක් පැනි කෑ අයුරෙන් ම ය. මේ රට් පැවැත්මට නොහොත් සිංහලයාගේ පැවත්මට තිත තබන මරණ තුනක් අප ජාතිය වටා මේ වන විට ගොනු වෙමින් පවතී. අපට මරණ තුනක් නැත්තේ මේ අතරින් අපට මුහුණ දිය හැක්කේ එකම එක මරණයකට පමණක් ම වන බැවිනි. එ නමුත් අප මරණ තුනෙන් ම කෙසේ හෝ ගැලවිය යුතු ය. අද අප වටා ගොනු වෙමින් එන මරණ තුන නම් හම්බන්තොට වරාය කුණු කොල්ලයට විකුණා දැමීම, රට කැබැලි කරණ ෆෙඩරල් රාජ්යයක් බිහි කිරීමට මග සළසා දෙන අයුරින් සකසන ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථාව සංශෝධනය සහ ඉන්දියාවට මෙරට වෙළඳාම මුලූ මුනින් ම පාවා දෙනු ලබන එට්කා ගිවිසුම අත්සන් අත්සන් කිරීම යන තුන යි. මෙම කාරණා තුනෙන් කුමක් ඉස්සර වුවත් ඒ එකක් හෝ කි්රයාත්මක වුවහොත් එමඟින් සිංහලයාගේත් ඔවුන්ගේ ජාතියේත් අවසාන ඉරණම විසඳෙනු ඇති අතර, මෙම භයානක ගිවිසුම් තුන ම මෙම වසර තුළ දී ම සම්මත කර කි්රයාත්මක කරන බවට රජය වහසි බස් දොඩයි. ඊට විරෝධතා එල්ල වන විට රාජ්ය නායකයෝ කොමිට් කාරයාගේ කොටස රඟපාති. අන්දරේලා සිටියේ රජ්ජුරුවන්ට කොමිට් කෑලි පෙන්නන්නට මිස ජනතාවට කොමිට් පෙන්නන්නට නොවේ. කොමිට්කාරයෝ රජ වූ විට දී ඔවුන් කොමිට් කෑලි පෙන්නන්නට වන්නේ ජනතාවට ය. ඔවුනට අනුව චයිනා මර්චන්ට් සමඟ අත්සන් කල ගිවිසුමක් ද නැත. කොමිට්කාරයන්ට අනුව එට්කා ගිවිසුමක් ද නැත. නව ආණුඩු ක්රම ව්යවස්ථාවක් ද නැත. නමුත් ඒ තුනම මෙම වසර තුළ දී ම කි්රයාත්මක වනු ද ඇත. කාට කොහොම වුනත් මෙරට දේශපේ්රමී ජනතාවට නම් මෙය කොමිට් කෑල්ලක් නොවේ.
මෙම යෝජනා සහ ඒවායේ අති භයානක ප්රතිඵල ගැන යතුකම පාඨකයා ඉතාමත් හොඳින් දැනුවත් බැවින් ඒ පිළිබඳ විස්තර කරමින් ඔබ වෙහෙසට පත් කිරීමට අදහස් නොකරමි.
හම්බන්තොට වරාය සම්බන්ධයෙන් එක සඳහනක් පමණක් කරමින් මෙම කෙටි සටහන සමාප්ත කරමි. නිදහසින් පසුව මෙරට රාජ්ය නායකයෙකු විසින් කරණ ලද බුද්ධිමත් ම ආයෝජනය හම්බන්තොට වරාය ව්යාපෘතිය බව කිසිවෙකුටත් තව දුරටත් වසං කළ නො හැක. මෙම ව්යාපෘතිය බුදධිමත් ව කළමනාකරණය කිරීම තුළින් ම පමණක් වුව ද මෙරට යළි සුඛිත මුදිත කළ හැකි බව දන්නෝ දනිති. මාගේ සොහොයුරා හම්බන්තොට විකිණිමේ ඛෙදවාචකය සමාන කළේ ගෙදරක කන්න බොන්න හිඟ වූ කලෙක තම සුරතල් දරු පැටියා විකුනා කෑමට යමක් සොයා ගැනීමට ගන්නා උත්සාහයක් ලෙස ය. ඔහු ගේ එම අදහසෙහි ගැඹුර දරුවන් සිටිනා ඔවුන් රැකීමට වෙර දරනා සෑම සියළු දෙනා ම මුළු හදවතින් තේරුම් ගනු නිසැක ය.
ඒ නිසා ය ඔබ සැමට මගේ මේ ඇරයුම! නව අවුරුදු උදාවත් සමඟ පැනි ලෙවකෑම නතර කර දමා එළැඹ සිටි සිහියෙන් යුතුව මේ තුන් බෑ මරණෙයෙන් ගැලවීමේ මඟ පාදා ගැනීමේ යුතුකමට දායක වන ලෙසට.
ඔබ සැමට සුභ නව වසරක් වේවා!
2017 බක් මස 12 වැනි දා
යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com
Like us on facebook :https://www.facebook.com/yuthukama
0 comments :
ෆේස්බුක් ගිණුමක් නොමැතිවත් මෙතනින් ඔබේ අදහස පළ කළ හැක .